41 meter lange CAF-tram rijdt testritten in Utrecht

De remproef van de CAF-tram in Utrecht, bron: Provincie Utrecht
Bron: meegestuurd met persbericht provincie Utrecht

In Utrecht heeft dinsdagnacht voor het eerst een nieuwe, 41 meter lange Urbos 100-tram van de Spaanse treinfabrikant CAF over het spoor gereden. De komende periode worden testritten uitgevoerd met de lange tram die vanaf volgend jaar in belangrijke mate het beeld gaat bepalen van het openbaar vervoer in Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “41 meter lange CAF-tram rijdt testritten in Utrecht”

Pat Rick|06.06.19|13:41

Testen, testen en nu nog meer testen. Zodat issues zo snel mogelijk opgelost kunnen worden en de kwaliteit stijgt. Goed nieuws!

Hans Slobbe|06.06.19|14:45

Hoorde ik daar vierkante wielen?

De Waarheid|07.06.19|01:27

Ik hoop niet dat ze bij de ombouw van hoog naar laag perron ook 2 jaar het tram verkeer stil leggen, zoals het GVB doet met de Amstelveenlijn, maar gebruik maken van nood perrons. Als het in Utrecht wel lukt om de trams te laten rijden, in Düsseldorf daar kan het ook.
Dan begrijp ik niet dat de Amstelveenlijn twee jaar uit de roulatie is, ze hadden in Duitsland trams kunnen huren of 2e hands kunnen kopen, bijvoorbeeld de Hannoverse TW6000 serie die aan een hoog en laag perron kunnen halteren

Dolf Heibloem|17.06.19|17:14

Doordat de sneltramtunnel onder de zuidelijke rijbaan A10 (richting Oost) wordt gesloopt om de bouw van het dak van de toekomstige autotunnel (rijstroken richting Oost) ter hoogte van de perrons van treinstation Zuid mogelijk te maken, is de aansluiting tussen het (snel)tramspoor in Buitenveldert naar de metrosporen op station Zuid verbroken. Voor sneltramreizigers is het even wennen. De ombouw naar lage halteperrons en de bouw van de drie onderdoorgangen (tram en autoverkeer) gaat voorspoedig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

41 meter lange CAF-tram rijdt testritten in Utrecht | SpoorPro.nl

41 meter lange CAF-tram rijdt testritten in Utrecht

De remproef van de CAF-tram in Utrecht, bron: Provincie Utrecht
Bron: meegestuurd met persbericht provincie Utrecht

In Utrecht heeft dinsdagnacht voor het eerst een nieuwe, 41 meter lange Urbos 100-tram van de Spaanse treinfabrikant CAF over het spoor gereden. De komende periode worden testritten uitgevoerd met de lange tram die vanaf volgend jaar in belangrijke mate het beeld gaat bepalen van het openbaar vervoer in Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “41 meter lange CAF-tram rijdt testritten in Utrecht”

Pat Rick|06.06.19|13:41

Testen, testen en nu nog meer testen. Zodat issues zo snel mogelijk opgelost kunnen worden en de kwaliteit stijgt. Goed nieuws!

Hans Slobbe|06.06.19|14:45

Hoorde ik daar vierkante wielen?

De Waarheid|07.06.19|01:27

Ik hoop niet dat ze bij de ombouw van hoog naar laag perron ook 2 jaar het tram verkeer stil leggen, zoals het GVB doet met de Amstelveenlijn, maar gebruik maken van nood perrons. Als het in Utrecht wel lukt om de trams te laten rijden, in Düsseldorf daar kan het ook.
Dan begrijp ik niet dat de Amstelveenlijn twee jaar uit de roulatie is, ze hadden in Duitsland trams kunnen huren of 2e hands kunnen kopen, bijvoorbeeld de Hannoverse TW6000 serie die aan een hoog en laag perron kunnen halteren

Dolf Heibloem|17.06.19|17:14

Doordat de sneltramtunnel onder de zuidelijke rijbaan A10 (richting Oost) wordt gesloopt om de bouw van het dak van de toekomstige autotunnel (rijstroken richting Oost) ter hoogte van de perrons van treinstation Zuid mogelijk te maken, is de aansluiting tussen het (snel)tramspoor in Buitenveldert naar de metrosporen op station Zuid verbroken. Voor sneltramreizigers is het even wennen. De ombouw naar lage halteperrons en de bouw van de drie onderdoorgangen (tram en autoverkeer) gaat voorspoedig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.