Voormalige Fyra’s ingezet op traject Milaan-Ancona

Fyra, AnsaldoBreda, hogesnelheidstrein

Reizigers kunnen vanaf volgende week weer gebruikmaken van de Fyra-treinen die in 2013 door NS werden afgedankt. De Italiaanse spoorvervoerder Trenitalia gaat de voertuigen namelijk inzetten tussen Milaan en Ancona, een afstand van ruim 400 kilometer. Volgens Trenitalia-directeur Marco Caposciutti zijn er maatregelen genomen om de problemen uit 2013 helemaal op te lossen en hij heeft daarom vertrouwen in het functioneren van de trein.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

3 reacties op “Voormalige Fyra’s ingezet op traject Milaan-Ancona”

John rdam|06.06.19|20:26

Als NS en NMBS hadden moeten wachten op herstel door Ansaldo hadden we blijkbaar nog 6 jaar zonder functionerende treinen gezeten. Dat is volgens Italiaanse normen dus normaal. Geen wonder dat dat land bijna failliet is. Begrijpelijk dat Hitachi Ansaldo bijna voor niks heeft kunnen overnemen. Alleen zijn de nieuwe eigenaren vergeten een paar Italiaanse managers te ontslaan. Die Antonio doet me denken aan die Irakese legerwoordvoerder: There are no Americans in Bagdad….

John rdam|06.06.19|20:37

@redactie: overigens was Fyra niet de naam van de treinen, dus niet zo raar dat die niet meer genoemd wordt. Fyra was de productnaam en die is bij de FS: Frecciarossa. De typenaam was V250 en bij FS is dat nu ERT700.

nw.meininger@pzh.nl|07.06.19|09:43

Nee de huidige boemeltreinen zijn een succes, staan ook meer stil dan rijden. Durf er niet mee naar Schiphol. Als je in de tunnel komt stil te staan moet je er achteruit worden teruggehaald, ben je 4 uur verder, weg vliegtuig

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.