Een Flirt-trein van Arriva op station Maastricht, foto: Wikimedia Commons

Nieuwe Flirt-treinen voor spoorlijn Maastricht-Aken goedgekeurd

Een Flirt-trein van Arriva op station Maastricht. Hein56didden / Wikimedia Commons

Duitsland heeft de nieuwe Flirt-treinen van Arriva voor de verbinding Maastricht-Aken officieel goedgekeurd. Daardoor kan de internationale treindienst op zondag 27 januari starten. Eigenlijk zouden de treinen van fabrikant Stadler al vanaf 9 december gaan rijden, maar die deadline werd niet gehaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

3 reacties op “Nieuwe Flirt-treinen voor spoorlijn Maastricht-Aken goedgekeurd”

Pat Rick|24.01.19|17:29

Goed nieuws. Nu moet Heerlen weer een directe verbinding met Amsterdam terugkrijgen. Want Heerlen is nu beter verbonden met Aken dan Amsterdam/Schiphol

Stefan Van Goch|26.01.19|21:57

Terecht. Waarom is Mokum zo belangrijk? Den Haag is belangrijker. DAAR moeten MEER treinen heen! Niet naar Mokum!

Pat Rick|31.01.19|12:27

De nieuwe treindienst lijkt een succes. Vanuit Aken zijn er veel overstappers in Heerlen op de IC. Het zou goed zijn om de IC vanuit Aken te laten beginnen en door te laten rijden naar A’dam/Schiphol

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe Flirt-treinen voor spoorlijn Maastricht-Aken goedgekeurd | SpoorPro.nl
Een Flirt-trein van Arriva op station Maastricht, foto: Wikimedia Commons

Nieuwe Flirt-treinen voor spoorlijn Maastricht-Aken goedgekeurd

Een Flirt-trein van Arriva op station Maastricht. Hein56didden / Wikimedia Commons

Duitsland heeft de nieuwe Flirt-treinen van Arriva voor de verbinding Maastricht-Aken officieel goedgekeurd. Daardoor kan de internationale treindienst op zondag 27 januari starten. Eigenlijk zouden de treinen van fabrikant Stadler al vanaf 9 december gaan rijden, maar die deadline werd niet gehaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

3 reacties op “Nieuwe Flirt-treinen voor spoorlijn Maastricht-Aken goedgekeurd”

Pat Rick|24.01.19|17:29

Goed nieuws. Nu moet Heerlen weer een directe verbinding met Amsterdam terugkrijgen. Want Heerlen is nu beter verbonden met Aken dan Amsterdam/Schiphol

Stefan Van Goch|26.01.19|21:57

Terecht. Waarom is Mokum zo belangrijk? Den Haag is belangrijker. DAAR moeten MEER treinen heen! Niet naar Mokum!

Pat Rick|31.01.19|12:27

De nieuwe treindienst lijkt een succes. Vanuit Aken zijn er veel overstappers in Heerlen op de IC. Het zou goed zijn om de IC vanuit Aken te laten beginnen en door te laten rijden naar A’dam/Schiphol

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.