Staatssecretaris Stientje van Veldhoven zwaait NS-directeur Roger van Boxtel en ProRail-topman Pier Eringa uit die met een snelle intercity naar InnoTrans in Berlijn gaan

Snelle Intercity vanuit Amsterdam naar Berlijn vertrokken

Vanaf Amsterdam Centraal is maandagochtend om 9.27 uur een snelle intercity naar Berlijn vertrokken met aan boord een delegatie onder wie ProRail-directeur Pier Eringa en NS-topman Roger van Boxtel. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur zwaaide het gezelschap uit dat deze week op de railvakbeurs InnoTrans gaat pleiten voor een snellere trein Amsterdam-Berlijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Snelle Intercity vanuit Amsterdam naar Berlijn vertrokken”

Jan-Willem Tinselboer|17.09.18|12:40

De reisduurperikelen waarmee/waardoor de elders appende en hamburgers etende rugzaktoeristen en de vitale, welgestelde 60 plussers incidenteel gekweld worden, zijn inderdaad een ander soort luxeprobleem dan de drukte en verstoringen waarmee dagelijks de vele honderdduizenden, onderweg t.b.v. onderwijs resp. woon-werkverkeer van doen hebben.

Jan-Willem Tinselboer|17.09.18|12:55

En allen, via o.a. Hannover, Osnabrueck en Rheine onderweg voor een bezoek aan Amsterdam, zal helemaal? niet? opvallen? dat in tal van Nederlandse provinciesteden gestopt wordt, dat de stationnementen relatief lang duren, dat (vergeleken met Duitsland) in uiterst gezapig tempo gereden wordt, dat meermaals gestopt wordt bij het naderen van een gelijkvloerse kruising en dat, afgezien van Weesp, er nergens inhaalsporen liggen.

Jan-Willem Tinselboer|17.09.18|17:00

‘De grote steden sneller bereikbaar per trein’.
De vlotte, overstapvrije verbinding Utrecht – Breda – Antwerpen is nog steeds niet gerealiseerd.
Ofwel Utrecht – Breda rechtstreeks via Gorinchem en Oosterhout (nieuwe spoorlijn).
Ofwel via ‘s-Hertogenbosch, Tilburg en Breda met op deeltrajecten vier sporen (met dubbelsporige tunnel Gilze-Rijen).
Die treinverbinding niet gerealiseerd leidt tot wegverbreding A27 en A58 en kunstwerken Sint Annabos (bij Breda).
Ook in 2018 het paard achter de wagen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Snelle Intercity vanuit Amsterdam naar Berlijn vertrokken | SpoorPro.nl
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven zwaait NS-directeur Roger van Boxtel en ProRail-topman Pier Eringa uit die met een snelle intercity naar InnoTrans in Berlijn gaan

Snelle Intercity vanuit Amsterdam naar Berlijn vertrokken

Vanaf Amsterdam Centraal is maandagochtend om 9.27 uur een snelle intercity naar Berlijn vertrokken met aan boord een delegatie onder wie ProRail-directeur Pier Eringa en NS-topman Roger van Boxtel. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur zwaaide het gezelschap uit dat deze week op de railvakbeurs InnoTrans gaat pleiten voor een snellere trein Amsterdam-Berlijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Snelle Intercity vanuit Amsterdam naar Berlijn vertrokken”

Jan-Willem Tinselboer|17.09.18|12:40

De reisduurperikelen waarmee/waardoor de elders appende en hamburgers etende rugzaktoeristen en de vitale, welgestelde 60 plussers incidenteel gekweld worden, zijn inderdaad een ander soort luxeprobleem dan de drukte en verstoringen waarmee dagelijks de vele honderdduizenden, onderweg t.b.v. onderwijs resp. woon-werkverkeer van doen hebben.

Jan-Willem Tinselboer|17.09.18|12:55

En allen, via o.a. Hannover, Osnabrueck en Rheine onderweg voor een bezoek aan Amsterdam, zal helemaal? niet? opvallen? dat in tal van Nederlandse provinciesteden gestopt wordt, dat de stationnementen relatief lang duren, dat (vergeleken met Duitsland) in uiterst gezapig tempo gereden wordt, dat meermaals gestopt wordt bij het naderen van een gelijkvloerse kruising en dat, afgezien van Weesp, er nergens inhaalsporen liggen.

Jan-Willem Tinselboer|17.09.18|17:00

‘De grote steden sneller bereikbaar per trein’.
De vlotte, overstapvrije verbinding Utrecht – Breda – Antwerpen is nog steeds niet gerealiseerd.
Ofwel Utrecht – Breda rechtstreeks via Gorinchem en Oosterhout (nieuwe spoorlijn).
Ofwel via ‘s-Hertogenbosch, Tilburg en Breda met op deeltrajecten vier sporen (met dubbelsporige tunnel Gilze-Rijen).
Die treinverbinding niet gerealiseerd leidt tot wegverbreding A27 en A58 en kunstwerken Sint Annabos (bij Breda).
Ook in 2018 het paard achter de wagen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.