Treinen van Arriva en NS op het station in Groningen

Arriva en TU Delft meten CO2-reductie op noordelijke spoorlijnen

Arriva en TU Delft gaan op de noordelijke spoorlijnen een model toepassen waarmee ze CO2-uitstoot meten. De spoorvervoerder wil op deze spoortrajecten vanaf 2020 ieder jaar 2 procent minder CO2 uitstoten per gereden kilometer. De plan is onderdeel van de treinconcessie Noordelijke lijnen die van 2020 tot 2035 loopt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Arriva en TU Delft meten CO2-reductie op noordelijke spoorlijnen | SpoorPro.nl
Treinen van Arriva en NS op het station in Groningen

Arriva en TU Delft meten CO2-reductie op noordelijke spoorlijnen

Arriva en TU Delft gaan op de noordelijke spoorlijnen een model toepassen waarmee ze CO2-uitstoot meten. De spoorvervoerder wil op deze spoortrajecten vanaf 2020 ieder jaar 2 procent minder CO2 uitstoten per gereden kilometer. De plan is onderdeel van de treinconcessie Noordelijke lijnen die van 2020 tot 2035 loopt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.