Een spoorwegwissel van de Hoekse Lijn in Vlaardingen

Spoorproject Hoekse Lijn bereikt kritieke fase planning

Het spoorproject Hoekse Lijn gaat een spannende fase tegemoet. Wethouder Adriaan Visser (D66) van Mobiliteit meldt dinsdag in een voortgangsrapportage aan de Rotterdamse gemeenteraad dat de spoorbeveiligingssoftware op een kritiek punt ligt in de voortgang van het project. Ook voor de aanlevering van vereiste documenten en vergunningen voor het beheer en de indienststelling breekt volgens hem een belangrijk moment aan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Spoorproject Hoekse Lijn bereikt kritieke fase planning”

Yozu Bruinsma|25.06.18|20:53

Waarom komt dit van een WETHOUDER. De meeste kunnen nog geen koffiezetapparaat repareren. Dit soort belangrijke mededelingen, over wanneer de zaak operationeel werkt, wil ik horen van de HOOFDINGENIEUR! Zie wat een puinhoop de politiek aangestuurde aanleg van de UITHOFLIJN is geworden.

Yozu Bruinsma|25.06.18|20:55

Waarom hoor ik “dit heeft geen gevolgen voor de oplevering” van een wethouder? Dit soort belangrijke technische mededelingen wil ik horen van de HOOFDINGENIEUR werkzaam aan dit project !

Pat Rick|27.06.18|15:29

@Yozu: De hoofdingenieur of technische verantwoordelijke heeft dit zeker gemeld aan de wethouder. Die draagt politieke verantwoordelijkheid naar de gemeenteraad toe, voor de maatschappelijke inbedding. Net als bij Uithoflijn is de inbedding fout gegaan door wensdenken (oa weglaten van kosten). In beide gevallen waren de wethouders van D66, die iets te pragmatisch met de waarheid omgingen. Daarom is de staatssecretaris nu heel afhoudend tav Light Rail. En raad eens van welke partij deze is

Richard Janse|30.08.18|07:04

De kritieke fase is de oplevering. Betreffende
fase had 5 jaar geleden al plaats moeten vinden.

Richard Janse|30.08.18|07:06

De kritieke fase is de oplevering die had 5 jaar geleden al plaats moeten vinden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorproject Hoekse Lijn bereikt kritieke fase planning | SpoorPro.nl
Een spoorwegwissel van de Hoekse Lijn in Vlaardingen

Spoorproject Hoekse Lijn bereikt kritieke fase planning

Het spoorproject Hoekse Lijn gaat een spannende fase tegemoet. Wethouder Adriaan Visser (D66) van Mobiliteit meldt dinsdag in een voortgangsrapportage aan de Rotterdamse gemeenteraad dat de spoorbeveiligingssoftware op een kritiek punt ligt in de voortgang van het project. Ook voor de aanlevering van vereiste documenten en vergunningen voor het beheer en de indienststelling breekt volgens hem een belangrijk moment aan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Spoorproject Hoekse Lijn bereikt kritieke fase planning”

Yozu Bruinsma|25.06.18|20:53

Waarom komt dit van een WETHOUDER. De meeste kunnen nog geen koffiezetapparaat repareren. Dit soort belangrijke mededelingen, over wanneer de zaak operationeel werkt, wil ik horen van de HOOFDINGENIEUR! Zie wat een puinhoop de politiek aangestuurde aanleg van de UITHOFLIJN is geworden.

Yozu Bruinsma|25.06.18|20:55

Waarom hoor ik “dit heeft geen gevolgen voor de oplevering” van een wethouder? Dit soort belangrijke technische mededelingen wil ik horen van de HOOFDINGENIEUR werkzaam aan dit project !

Pat Rick|27.06.18|15:29

@Yozu: De hoofdingenieur of technische verantwoordelijke heeft dit zeker gemeld aan de wethouder. Die draagt politieke verantwoordelijkheid naar de gemeenteraad toe, voor de maatschappelijke inbedding. Net als bij Uithoflijn is de inbedding fout gegaan door wensdenken (oa weglaten van kosten). In beide gevallen waren de wethouders van D66, die iets te pragmatisch met de waarheid omgingen. Daarom is de staatssecretaris nu heel afhoudend tav Light Rail. En raad eens van welke partij deze is

Richard Janse|30.08.18|07:04

De kritieke fase is de oplevering. Betreffende
fase had 5 jaar geleden al plaats moeten vinden.

Richard Janse|30.08.18|07:06

De kritieke fase is de oplevering die had 5 jaar geleden al plaats moeten vinden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.