Giruno, hogesnelheidstrein

Succesvolle testrit met 275 kilometer per uur door Gotthardtunnel

Foto: SBB

De Zwitserse spoorvervoerder SBB voerde afgelopen weekend testritten uit door de Gotthard-basistunnel met een nieuwe hogesnelheidstrein. Daarbij bereikte de trein een snelheid van 275 kilometer per uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Succesvolle testrit met 275 kilometer per uur door Gotthardtunnel”

Wiebe Goossen|05.04.18|15:38

Dat materieel moet toch met een paar kunstgrepen geschikt voor een Beneluxdienst te maken zijn en, let wel: het gaat hier om ‘treinen van de plank’, die bewezen hebben probleemloos te kunnen rijden! Geen geflikflooi met eigenzinnige Fyra’s meer!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Succesvolle testrit met 275 kilometer per uur door Gotthardtunnel | SpoorPro.nl
Giruno, hogesnelheidstrein

Succesvolle testrit met 275 kilometer per uur door Gotthardtunnel

Foto: SBB

De Zwitserse spoorvervoerder SBB voerde afgelopen weekend testritten uit door de Gotthard-basistunnel met een nieuwe hogesnelheidstrein. Daarbij bereikte de trein een snelheid van 275 kilometer per uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Succesvolle testrit met 275 kilometer per uur door Gotthardtunnel”

Wiebe Goossen|05.04.18|15:38

Dat materieel moet toch met een paar kunstgrepen geschikt voor een Beneluxdienst te maken zijn en, let wel: het gaat hier om ’treinen van de plank’, die bewezen hebben probleemloos te kunnen rijden! Geen geflikflooi met eigenzinnige Fyra’s meer!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.