Treinen van Arriva en NS op het station in Groningen

ProRail werkt aan snelle treinen van Noord-Nederland naar Randstad

Spoorbeheerder ProRail en NS hebben plannen om snelle, rechtstreekse treinen tussen de steden Groningen en Leeuwarden en de Randstad te laten rijden. Volgens directeur Pier Eringa zal daardoor uiteindelijk de reistijd tussen bijvoorbeeld Groningen en Amsterdam of Leeuwarden en Utrecht halveren. Dat meldt de topman van ProRail aan de Leeuwarder Courant.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “ProRail werkt aan snelle treinen van Noord-Nederland naar Randstad”

Tjerk Bekius|16.02.18|00:23

Weer een idee die nooit wordt volbracht, zowel voor het Zuiden als het Noorden.
3 provincies in het Noorden gaan over 2 sporen Zwolle / Meppel als er iets gebeurd dan zijn de 3 provincies weer afgestoten van Nederland. een stad als Drachten waar blijft het spoor. Het beste is een nieuw spoor van Lelystad Heereveen Drachten Groningen. Dan hoeft de 2e spoorbrug bij Zwolle er ook niet te komen. Het is ook beter voor NedTrain in Onnen dan kun je van 2 kanten met materieel komen voor onderhoud.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail werkt aan snelle treinen van Noord-Nederland naar Randstad | SpoorPro.nl
Treinen van Arriva en NS op het station in Groningen

ProRail werkt aan snelle treinen van Noord-Nederland naar Randstad

Spoorbeheerder ProRail en NS hebben plannen om snelle, rechtstreekse treinen tussen de steden Groningen en Leeuwarden en de Randstad te laten rijden. Volgens directeur Pier Eringa zal daardoor uiteindelijk de reistijd tussen bijvoorbeeld Groningen en Amsterdam of Leeuwarden en Utrecht halveren. Dat meldt de topman van ProRail aan de Leeuwarder Courant.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “ProRail werkt aan snelle treinen van Noord-Nederland naar Randstad”

Tjerk Bekius|16.02.18|00:23

Weer een idee die nooit wordt volbracht, zowel voor het Zuiden als het Noorden.
3 provincies in het Noorden gaan over 2 sporen Zwolle / Meppel als er iets gebeurd dan zijn de 3 provincies weer afgestoten van Nederland. een stad als Drachten waar blijft het spoor. Het beste is een nieuw spoor van Lelystad Heereveen Drachten Groningen. Dan hoeft de 2e spoorbrug bij Zwolle er ook niet te komen. Het is ook beter voor NedTrain in Onnen dan kun je van 2 kanten met materieel komen voor onderhoud.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.