Vanaf 2025 iedere vijf minuten een trein tussen Den Haag en Rotterdam
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat trekt ruim driehonderd miljoen euro uit om het spoor op het traject Den Haag – Rotterdam geschikt te maken voor het rijden met acht intercity’s en zes sprinters per uur per richting. Hierdoor kunnen reizigers op dit traject straks iedere vijf minuten een trein nemen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Dan wordt het toch hoog tijd dat NS meer materieel gaat bijbestellen.
Om Amsterdam-Den Bosch te kunnen doen, zit o.a. Zwolle-Utrecht met D-Dar sloopstellen die meer dan dagelijks uitvallen.
PHS op meer trajecten gaan ze niet opvangen met het materieel dat nu in bestelling staat.
Zou het niet verstandig zijn om ook maar meteen het traject Delft-Zuid Schiedam viersporig te maken? Die paar kilometer te midden van de weilanden zullen wat kosten betreft in het niet vallen bij wat er tussen Rijswijk en Delft-Zuid wordt verspijkerd.