De Siemens Velaro e320 hogesnelheidstrein van Eurostar

Onderzoek: volume luchtvaart beperken, flinke uitbreiding hsl-netwerk

Als de groei van vliegvakanties nog verder doorzet, dan worden de klimaatdoelstellingen van Parijs niet gehaald. Er dient beleid te komen, waarmee het volume en de groei van de reisafstand per vliegtuig wordt beperkt. Daarnaast moet er flink worden geïnvesteerd in het internationale hogesnelheidsnetwerk. Dat concludeert Paul Peeters die op woensdag op dit onderwerp is gepromoveerd aan de TU Delft.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Onderzoek: volume luchtvaart beperken, flinke uitbreiding hsl-netwerk”

John rdam|24.11.17|15:56

In EU verband z.s.m. BTW op vliegtickets en forse accijns op kerosine invoeren.

Eric Struch|27.11.17|18:15

Als we op de lange afstand echt meer (vakantie)reizigers in de trein willen hebben, moeten we niet alleen kijken naar uitbreiding van het hogesnelheidsnetwerk, maar ook naar het nieuw leven inblazen van de nachttrein. Een private partij als EETC heeft jarenlang op commerciële basis autoslaap- en wintersporttreinen laten rijden, maar moest uiteindelijk de handdoek in de ring gooien, o.a. wegens alsmaar stijgende infraheffingen. Nodig is stimulerend i.p.v. ontmoedigend beleid. De infra ligt er al!

Han Poortman|28.12.17|13:14

Gewoon vluchten tot 90’in Europa verbieden

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoek: volume luchtvaart beperken, flinke uitbreiding hsl-netwerk | SpoorPro.nl
De Siemens Velaro e320 hogesnelheidstrein van Eurostar

Onderzoek: volume luchtvaart beperken, flinke uitbreiding hsl-netwerk

Als de groei van vliegvakanties nog verder doorzet, dan worden de klimaatdoelstellingen van Parijs niet gehaald. Er dient beleid te komen, waarmee het volume en de groei van de reisafstand per vliegtuig wordt beperkt. Daarnaast moet er flink worden geïnvesteerd in het internationale hogesnelheidsnetwerk. Dat concludeert Paul Peeters die op woensdag op dit onderwerp is gepromoveerd aan de TU Delft.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Onderzoek: volume luchtvaart beperken, flinke uitbreiding hsl-netwerk”

John rdam|24.11.17|15:56

In EU verband z.s.m. BTW op vliegtickets en forse accijns op kerosine invoeren.

Eric Struch|27.11.17|18:15

Als we op de lange afstand echt meer (vakantie)reizigers in de trein willen hebben, moeten we niet alleen kijken naar uitbreiding van het hogesnelheidsnetwerk, maar ook naar het nieuw leven inblazen van de nachttrein. Een private partij als EETC heeft jarenlang op commerciële basis autoslaap- en wintersporttreinen laten rijden, maar moest uiteindelijk de handdoek in de ring gooien, o.a. wegens alsmaar stijgende infraheffingen. Nodig is stimulerend i.p.v. ontmoedigend beleid. De infra ligt er al!

Han Poortman|28.12.17|13:14

Gewoon vluchten tot 90’in Europa verbieden

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.