Testbuis Hyperloop TU Delft

‘Investering in hyperloop niet in het belang van de reiziger’

Een investering vanuit de overheid in een testbaan voor de hyperloop is niet in het belang van de reiziger. De hyperloop kan alleen functioneren als capsules op grote afstanden afgeschoten kunnen worden. Deze afstanden zijn vanuit Nederlands perspectief altijd grensoverschrijdend. Regio’s en steden binnen Nederland worden niet verbonden met elkaar. Dat schrijft Wouter van Gessel, voorzitter van stichting Freedom of Mobility, in een opiniestuk voor SpoorPro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Wouter van Gessel

Wouter van Gessel is voorzitter van de stichting Freedom of Mobility.

1 reactie op “‘Investering in hyperloop niet in het belang van de reiziger’”

Maarten wavesurfing|13.11.17|21:02

u schrijft: Deze afstanden zijn altijd grensoverschrijdend. Ik lees hier verder geen onderbouwing voor.

Hyperloop zal je in een groter perspectief moeten zien. Schiphol-Lelystad Airport- Groningen – Bremen – Hamburg. Zonder stop in 10 min naar je bestemming. (of bv Amsterdam-Enschede of Maastricht)
-net als op de snelweg op en afritten
-koppelen van meerdere modules voor een hoge capaciteit.
-Geen weer invloed, geen slijtage.
-Luchthavens samenvoegen, wat hun positie enorm versterkt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Investering in hyperloop niet in het belang van de reiziger’ | SpoorPro.nl
Testbuis Hyperloop TU Delft

‘Investering in hyperloop niet in het belang van de reiziger’

Een investering vanuit de overheid in een testbaan voor de hyperloop is niet in het belang van de reiziger. De hyperloop kan alleen functioneren als capsules op grote afstanden afgeschoten kunnen worden. Deze afstanden zijn vanuit Nederlands perspectief altijd grensoverschrijdend. Regio’s en steden binnen Nederland worden niet verbonden met elkaar. Dat schrijft Wouter van Gessel, voorzitter van stichting Freedom of Mobility, in een opiniestuk voor SpoorPro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Wouter van Gessel

Wouter van Gessel is voorzitter van de stichting Freedom of Mobility.

1 reactie op “‘Investering in hyperloop niet in het belang van de reiziger’”

Maarten wavesurfing|13.11.17|21:02

u schrijft: Deze afstanden zijn altijd grensoverschrijdend. Ik lees hier verder geen onderbouwing voor.

Hyperloop zal je in een groter perspectief moeten zien. Schiphol-Lelystad Airport- Groningen – Bremen – Hamburg. Zonder stop in 10 min naar je bestemming. (of bv Amsterdam-Enschede of Maastricht)
-net als op de snelweg op en afritten
-koppelen van meerdere modules voor een hoge capaciteit.
-Geen weer invloed, geen slijtage.
-Luchthavens samenvoegen, wat hun positie enorm versterkt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.