Intercity, trein, NS

Nieuw treinstation Zoeterwoude valt buiten spoorplannen provincie

Er is een alternatief plan om de spoorlijn tussen Leiden en Utrecht te verbeteren. In deze variant worden de huidige twee intercity’s per uur tussen Leiden Centraal en Utrecht Centraal een stuk sneller doordat zij alleen stoppen op station Alphen aan den Rijn. Daarnaast komen er twee extra sprinters per uur. Het nieuw aan te leggen station Zoeterwoude-Meerburg kan bij de keuze voor deze variant niet in de dienstregeling worden opgenomen, omdat daar extra investeringen voor nodig zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Nieuw treinstation Zoeterwoude valt buiten spoorplannen provincie”

Henk Angenent|08.11.17|22:57

Tja, het simpelste zou natuurlijk zijn om de hele lijn Leiden-Woerden dubbelsporig te maken, maar Zuid-Holland gaat voor goedkoop. Gezien het VVD66/SP-bewind in het provinciehuis is dat geen verrassing. Zuid-Holland heeft erg veel geld nodig voor de RijnlandRoute, een stukje snelweg tussen Leiden van Katwijk van 1 miljard euro voor 4 km. Dan verliest OV altijd.

Wiebe Goossen|09.11.17|11:35

Wat een gepruts met hier en daar een eilandje dubbelspoor! Uiteindelijk is het tóch niet onontkoombaar dat de hele lijn dubbelspoor moet worden, dus dit gemier kost uiteindelijk gewoon meer!

Ton Spies|09.11.17|13:30

Regeren is vooruitzien. Regeren zonder visie is ontkennen en oplappen.

Hans Kok|09.11.17|15:56

Helemaal eens met Henk Angenent.
Kiezen voor betere OV Leiden-Utrecht en verbetering Lammenschans i.p.v. die belachelijke Rijnlandroute.

John rdam|09.11.17|16:38

Bijzonder dat de Provincie moet bijdragen aan verbetering van een ICverbinding. Je zou toch denken dat de rijksoverheid = ProRail moet zorgen dat er op zo’n lijn volledig dubbelspoor ligt. In plaats van provinciaal gerommel in de marge en krentenkakkersgeneuzel is er behoefte aan visie en aan durf om te investeren in werkelijke verbetering.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuw treinstation Zoeterwoude valt buiten spoorplannen provincie | SpoorPro.nl
Intercity, trein, NS

Nieuw treinstation Zoeterwoude valt buiten spoorplannen provincie

Er is een alternatief plan om de spoorlijn tussen Leiden en Utrecht te verbeteren. In deze variant worden de huidige twee intercity’s per uur tussen Leiden Centraal en Utrecht Centraal een stuk sneller doordat zij alleen stoppen op station Alphen aan den Rijn. Daarnaast komen er twee extra sprinters per uur. Het nieuw aan te leggen station Zoeterwoude-Meerburg kan bij de keuze voor deze variant niet in de dienstregeling worden opgenomen, omdat daar extra investeringen voor nodig zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Nieuw treinstation Zoeterwoude valt buiten spoorplannen provincie”

Henk Angenent|08.11.17|22:57

Tja, het simpelste zou natuurlijk zijn om de hele lijn Leiden-Woerden dubbelsporig te maken, maar Zuid-Holland gaat voor goedkoop. Gezien het VVD66/SP-bewind in het provinciehuis is dat geen verrassing. Zuid-Holland heeft erg veel geld nodig voor de RijnlandRoute, een stukje snelweg tussen Leiden van Katwijk van 1 miljard euro voor 4 km. Dan verliest OV altijd.

Wiebe Goossen|09.11.17|11:35

Wat een gepruts met hier en daar een eilandje dubbelspoor! Uiteindelijk is het tóch niet onontkoombaar dat de hele lijn dubbelspoor moet worden, dus dit gemier kost uiteindelijk gewoon meer!

Ton Spies|09.11.17|13:30

Regeren is vooruitzien. Regeren zonder visie is ontkennen en oplappen.

Hans Kok|09.11.17|15:56

Helemaal eens met Henk Angenent.
Kiezen voor betere OV Leiden-Utrecht en verbetering Lammenschans i.p.v. die belachelijke Rijnlandroute.

John rdam|09.11.17|16:38

Bijzonder dat de Provincie moet bijdragen aan verbetering van een ICverbinding. Je zou toch denken dat de rijksoverheid = ProRail moet zorgen dat er op zo’n lijn volledig dubbelspoor ligt. In plaats van provinciaal gerommel in de marge en krentenkakkersgeneuzel is er behoefte aan visie en aan durf om te investeren in werkelijke verbetering.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.