Treinstation Utrecht Centraal, foto: Movares

Holland Rail Industry: verdubbeling hoofdspoorlijnen binnen 20 jaar

Foto: Movares

De hoofdspoorlijnen van het Nederlandse spoorwegnet moet binnen twintig jaar verdubbeld zijn. Een robuuster spoor is nodig om aan de toenemende vraag te voldoen. Holland Rail Industry (HRI), de ondernemersvereniging voor ontwerpers, leveranciers en bouwers van de Nederlandse spoorwegsector, roept een nieuw kabinet op hiervan werk te maken. De brancheorganisatie pleit voor een Deltaplan voor het spoor dat de komende twintig jaar fasegewijs wordt uitgevoerd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Holland Rail Industry: verdubbeling hoofdspoorlijnen binnen 20 jaar”

Arco Sierts|30.03.17|10:43

Innovatie is nog ver te zoeken, en daarmee vervreemdt de spoorsector zich steeds meer van de rest van de wereld, en dus ook van de politiek. De 1e stap is het waanzinnig veel betrouwbaarder en slimmer maken van techniek, planning en ontwerp, waaronder met name wissels, spoorvrijdetectie, treinen en de baan-trein-communicatie. Zonder die stap komen we helemaal nergens met intensievere benutting. Pas als dat vertrouwen en groei heeft opgeleverd, zal er enthousiasme komen voor railinvesteringen.

Stoffel Bos|03.04.17|15:47

Beste Arco,
Je doet met die uitspraak geen recht aan een aantal innovatie-trajecten die bij verschillende, spoor-gerelateerde bedrijven lopen.
Blijkbaar heb je al te veel afstand van de praktijk.

Wouter van Gessel|24.08.18|16:52

Dit klinkt voor Stichting Freedom of Mobility als muziek in de oren. Er moet zeker geïnvesteerd worden in het spoor. Echter wel vanuit het spectrum van geleidetransport waar elke vorm van voortbewegen en geleiding zijn beste toepassing kent. Over geïsoleerde corridors zullen treinen hun reizigers en goederen vervoeren. Voor de Intercity kiest de stichting voor de Transrapid 09 magneettrein.
De stichting wil de magneettrein implementeren met de eerste lijn Almere-Breda.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Holland Rail Industry: verdubbeling hoofdspoorlijnen binnen 20 jaar | SpoorPro.nl
Treinstation Utrecht Centraal, foto: Movares

Holland Rail Industry: verdubbeling hoofdspoorlijnen binnen 20 jaar

Foto: Movares

De hoofdspoorlijnen van het Nederlandse spoorwegnet moet binnen twintig jaar verdubbeld zijn. Een robuuster spoor is nodig om aan de toenemende vraag te voldoen. Holland Rail Industry (HRI), de ondernemersvereniging voor ontwerpers, leveranciers en bouwers van de Nederlandse spoorwegsector, roept een nieuw kabinet op hiervan werk te maken. De brancheorganisatie pleit voor een Deltaplan voor het spoor dat de komende twintig jaar fasegewijs wordt uitgevoerd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Holland Rail Industry: verdubbeling hoofdspoorlijnen binnen 20 jaar”

Arco Sierts|30.03.17|10:43

Innovatie is nog ver te zoeken, en daarmee vervreemdt de spoorsector zich steeds meer van de rest van de wereld, en dus ook van de politiek. De 1e stap is het waanzinnig veel betrouwbaarder en slimmer maken van techniek, planning en ontwerp, waaronder met name wissels, spoorvrijdetectie, treinen en de baan-trein-communicatie. Zonder die stap komen we helemaal nergens met intensievere benutting. Pas als dat vertrouwen en groei heeft opgeleverd, zal er enthousiasme komen voor railinvesteringen.

Stoffel Bos|03.04.17|15:47

Beste Arco,
Je doet met die uitspraak geen recht aan een aantal innovatie-trajecten die bij verschillende, spoor-gerelateerde bedrijven lopen.
Blijkbaar heb je al te veel afstand van de praktijk.

Wouter van Gessel|24.08.18|16:52

Dit klinkt voor Stichting Freedom of Mobility als muziek in de oren. Er moet zeker geïnvesteerd worden in het spoor. Echter wel vanuit het spectrum van geleidetransport waar elke vorm van voortbewegen en geleiding zijn beste toepassing kent. Over geïsoleerde corridors zullen treinen hun reizigers en goederen vervoeren. Voor de Intercity kiest de stichting voor de Transrapid 09 magneettrein.
De stichting wil de magneettrein implementeren met de eerste lijn Almere-Breda.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.