Passagierstrein NMBS

Lege NMBS-trein vertrekt zonder machinist en ontspoort

Een trein van de NMBS zonder passagiers of machinist is maandagochtend uit zichzelf gaan rijden en is enkele honderden meters verderop ontspoord in Vorst. De Belgische vervoerder heeft bevestigd dat de passagierstrein ‘is ontsnapt’ van het opstelterrein in Vorst. Na het ritje zorgde een veiligheidssysteem ervoor dat de trein uit de rails werd gelicht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

2 reacties op “Lege NMBS-trein vertrekt zonder machinist en ontspoort”

Tom Janssens|05.01.17|12:28

Het treinstel op de foto is geen Desiro.
Aan Desiro’s hangen geen wagonnen

Mario Van der Ent|05.01.17|12:48

Dit is een tweedelig treinstel uit de reeks 41. De MW41 (ook bekend als AR41 of ATRL) zijn de nieuwste dieseltreinstellen die op het Belgische spoorwegnet rijden. Ze werden gebouwd door Gec Alstom Transporte Barcelona in 2000-2002. De kleurstelling is gelijk aan de elektrische MS96. De stellen kunnen in treinschakeling rijden. Momenteel is de reeks 41 het enige reizigersmaterieel voor de niet-geëlektrificeerde lijnen in België.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Lege NMBS-trein vertrekt zonder machinist en ontspoort | SpoorPro.nl
Passagierstrein NMBS

Lege NMBS-trein vertrekt zonder machinist en ontspoort

Een trein van de NMBS zonder passagiers of machinist is maandagochtend uit zichzelf gaan rijden en is enkele honderden meters verderop ontspoord in Vorst. De Belgische vervoerder heeft bevestigd dat de passagierstrein ‘is ontsnapt’ van het opstelterrein in Vorst. Na het ritje zorgde een veiligheidssysteem ervoor dat de trein uit de rails werd gelicht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

2 reacties op “Lege NMBS-trein vertrekt zonder machinist en ontspoort”

Tom Janssens|05.01.17|12:28

Het treinstel op de foto is geen Desiro.
Aan Desiro’s hangen geen wagonnen

Mario Van der Ent|05.01.17|12:48

Dit is een tweedelig treinstel uit de reeks 41. De MW41 (ook bekend als AR41 of ATRL) zijn de nieuwste dieseltreinstellen die op het Belgische spoorwegnet rijden. Ze werden gebouwd door Gec Alstom Transporte Barcelona in 2000-2002. De kleurstelling is gelijk aan de elektrische MS96. De stellen kunnen in treinschakeling rijden. Momenteel is de reeks 41 het enige reizigersmaterieel voor de niet-geëlektrificeerde lijnen in België.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.