Flirt-trein Stadler NS

Monteurs starten met opleiding voor nieuwe Flirt-treinen

Foto: Marieke van Gompel

277 monteurs en helpdesk-medewerkers zijn met een opleiding begonnen voor de nieuwe Sprinters van NS. Zij worden in Eindhoven, Nijmegen en Maastricht opgeleid. Tegelijkertijd krijgen ook enkele specialisten een extra training in de fabriek van Stadler in Polen, waar zij leren om alle mogelijke technische storingen in de systemen op te lossen. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Monteurs starten met opleiding voor nieuwe Flirt-treinen”

Antoine Berben|30.06.16|15:40

Blijf er bij dat NS veel meer van deze treinstellen had moeten bestellen en dit nog steeds zou moeten (gaan) doen.

Peter Vandermark|01.07.16|00:51

Puur operationele nieuwsgierigheid: Kunnen al die CAF, Stadler en eerdere types stoptreinen eigenlijk gekoppeld door elkaar heen gebruikt worden? Als, als verwacht, het antwoord nee is, hoe verlicht men dan het ongemak voor de reizigers als bij storing in een van een gekoppeld treinstel er geen vervangend stel van hetzelfde type aanwezig is, maar wel van een ander type? Ervaren reizigers merken zulke dingen op.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Monteurs starten met opleiding voor nieuwe Flirt-treinen | SpoorPro.nl
Flirt-trein Stadler NS

Monteurs starten met opleiding voor nieuwe Flirt-treinen

Foto: Marieke van Gompel

277 monteurs en helpdesk-medewerkers zijn met een opleiding begonnen voor de nieuwe Sprinters van NS. Zij worden in Eindhoven, Nijmegen en Maastricht opgeleid. Tegelijkertijd krijgen ook enkele specialisten een extra training in de fabriek van Stadler in Polen, waar zij leren om alle mogelijke technische storingen in de systemen op te lossen. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Monteurs starten met opleiding voor nieuwe Flirt-treinen”

Antoine Berben|30.06.16|15:40

Blijf er bij dat NS veel meer van deze treinstellen had moeten bestellen en dit nog steeds zou moeten (gaan) doen.

Peter Vandermark|01.07.16|00:51

Puur operationele nieuwsgierigheid: Kunnen al die CAF, Stadler en eerdere types stoptreinen eigenlijk gekoppeld door elkaar heen gebruikt worden? Als, als verwacht, het antwoord nee is, hoe verlicht men dan het ongemak voor de reizigers als bij storing in een van een gekoppeld treinstel er geen vervangend stel van hetzelfde type aanwezig is, maar wel van een ander type? Ervaren reizigers merken zulke dingen op.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.