Speciale blusvoertuigen en extra calamiteitenwegen moeten Kijfhoek veiliger maken

Op emplacement Kijfhoek moeten twee extra calamiteitenwegen, drie nieuwe schuimblusvoertuigen en een nauwere samenwerking tussen de brandweerkorpsen van ProRail en de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid de veiligheid verbeteren. Eind 2022 zullen de wegen en voertuigen in gebruik genomen kunnen worden. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat heeft hiervoor maandag de bestuursovereenkomst getekend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Speciale blusvoertuigen en extra calamiteitenwegen moeten Kijfhoek veiliger maken | SpoorPro.nl

Speciale blusvoertuigen en extra calamiteitenwegen moeten Kijfhoek veiliger maken

Op emplacement Kijfhoek moeten twee extra calamiteitenwegen, drie nieuwe schuimblusvoertuigen en een nauwere samenwerking tussen de brandweerkorpsen van ProRail en de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid de veiligheid verbeteren. Eind 2022 zullen de wegen en voertuigen in gebruik genomen kunnen worden. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat heeft hiervoor maandag de bestuursovereenkomst getekend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.