Pier Eringa vertrekt als topman van ProRail

Pier Eringa vertrekt als topman van spoorbeheerder ProRail. Dit zal gebeuren in aanloop naar de omvorming van ProRail van een besloten vennootschap (bv) naar een zelfstandig bestuursorgaan. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat maakte dinsdag bekend dat Eringa heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn als hoofd van de nieuwe publieke organisatie en gaat daarom nu op zoek naar een opvolger. Tot die tijd blijft Eringa aan als president-directeur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Pier Eringa vertrekt als topman van ProRail”

Frans Appel|19.03.19|12:49

Waarom blijft zo’n man niet 20 jaar zitten ? Dat komt de stabiliteit alleen maar ten goede.

Jacques Balk|19.03.19|13:59

Eringa heeft de afgelopen vier jaar laten zien dat hij een uitstekende bestuurder is….

mag ik even een teiltje…..

Gerard Munnik|19.03.19|16:16

Er valt wel het een en ander te verbeteren bij ProRail. Maar of dat als ZBO per defitie beter wordt? Vergeet niet dat de HSL onder directe veratwoording van het ministerie resp. Rijkswaterstaat is aangelegd.

Pat Rick|20.03.19|16:40

ProRail moet een degelijke, saaie organisatie worden, waar techniek leiden is. Nu is het een quasi-bedrijf, dat niet hoeft te concurreren, maar wel een CEO, COO en CFO heeft. En STER-reclame spotjes laat uitzenden om zijn imago op te poetsen.

Techniek moet leidend zijn, zie de toestanden op de Kamperlijn, het passeerspoor in Almelo, Maaslijn, problemen op Kijfhoek. Resultaten moeten tellen en als een ZBO-constructie helpt het bedrijf hierop te focussen, dan OK

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Pier Eringa vertrekt als topman van ProRail | SpoorPro.nl

Pier Eringa vertrekt als topman van ProRail

Pier Eringa vertrekt als topman van spoorbeheerder ProRail. Dit zal gebeuren in aanloop naar de omvorming van ProRail van een besloten vennootschap (bv) naar een zelfstandig bestuursorgaan. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat maakte dinsdag bekend dat Eringa heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn als hoofd van de nieuwe publieke organisatie en gaat daarom nu op zoek naar een opvolger. Tot die tijd blijft Eringa aan als president-directeur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Pier Eringa vertrekt als topman van ProRail”

Frans Appel|19.03.19|12:49

Waarom blijft zo’n man niet 20 jaar zitten ? Dat komt de stabiliteit alleen maar ten goede.

Jacques Balk|19.03.19|13:59

Eringa heeft de afgelopen vier jaar laten zien dat hij een uitstekende bestuurder is….

mag ik even een teiltje…..

Gerard Munnik|19.03.19|16:16

Er valt wel het een en ander te verbeteren bij ProRail. Maar of dat als ZBO per defitie beter wordt? Vergeet niet dat de HSL onder directe veratwoording van het ministerie resp. Rijkswaterstaat is aangelegd.

Pat Rick|20.03.19|16:40

ProRail moet een degelijke, saaie organisatie worden, waar techniek leiden is. Nu is het een quasi-bedrijf, dat niet hoeft te concurreren, maar wel een CEO, COO en CFO heeft. En STER-reclame spotjes laat uitzenden om zijn imago op te poetsen.

Techniek moet leidend zijn, zie de toestanden op de Kamperlijn, het passeerspoor in Almelo, Maaslijn, problemen op Kijfhoek. Resultaten moeten tellen en als een ZBO-constructie helpt het bedrijf hierop te focussen, dan OK

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.