Stientje van Veldhoven, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat

Staatssecretaris spreekt tijdens RailTech over internationaal treinreizen

Hoewel het aantal internationale treinreizigers in de afgelopen jaren is toegenomen, gaat dit volgens staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat nog niet snel genoeg. De bewindsvrouw geeft op woensdag 27 maart op RailTech Europe haar visie over internationaal treinreizen en gaat met de internationale spoorsector in gesprek over hoe verdergaande stappen kunnen worden gemaakt om reizigers uit het vliegtuig in de trein te krijgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Staatssecretaris spreekt tijdens RailTech over internationaal treinreizen”

Pat Rick|14.03.19|14:27

Realisme daalt in bij de staatssecretaris, want nu zijn er maar een paar steden geschikt om vluchten te vervangen, waarvan de meeste al een HSL-spoorverbinding hebben met AMS. Om deze uit te bouwen moet Schiphol een metro krijgen. De Schipholtunnel zit al tegen zijn max en je kunt HSL reizigers niet vragen om overstappen op de stoptrein op Zuid.

Metro tussen Hoofddorp, Amsterdam, Zaanstad zal ook veel CO2 lokaal besparen, ook omdat het aantal files op de A4, A5, A7/A8, A10 fel zal verminderen

Pat Rick|14.03.19|14:32

Metro zal A’dam verbinden met de voorsteden en een echte metropool maken. Volgens een goed en realistisch artikel staat dat op de website van de Belgisch-Nederlandse nationale omroep VRT.be is het alleen zinvol om HSL te laten rijden tussen de metropolen: “Wat als… we allemaal de trein zouden nemen in plaats van het vliegtuig?” van 7 maart.

De auteur wijst ook op de capaciteitsproblematiek van het spoor: trein is dan een alternatief als er ook capaciteit is.

John rdam|14.03.19|16:37

Zolang de ICE tussen de rest van de treinen sukkelt van Utrecht tot Emmerich, de IC Berlijn in Nederland 6x stopt en de IC Brussel en de Thalys om de haverklap worden omgeleid of uitvallen wegens gepland onderhoud of dagelijkse onvoorziene storingen op de HSL moet de staatssecretaresse met grote spoed vooral in ons eigen land oplossingen realiseren voor hogere snelheid en grotere betrouwbaarheid om de trein een serieus alternatief voor auto en vliegtuig te laten worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Staatssecretaris spreekt tijdens RailTech over internationaal treinreizen | SpoorPro.nl
Stientje van Veldhoven, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat

Staatssecretaris spreekt tijdens RailTech over internationaal treinreizen

Hoewel het aantal internationale treinreizigers in de afgelopen jaren is toegenomen, gaat dit volgens staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat nog niet snel genoeg. De bewindsvrouw geeft op woensdag 27 maart op RailTech Europe haar visie over internationaal treinreizen en gaat met de internationale spoorsector in gesprek over hoe verdergaande stappen kunnen worden gemaakt om reizigers uit het vliegtuig in de trein te krijgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Staatssecretaris spreekt tijdens RailTech over internationaal treinreizen”

Pat Rick|14.03.19|14:27

Realisme daalt in bij de staatssecretaris, want nu zijn er maar een paar steden geschikt om vluchten te vervangen, waarvan de meeste al een HSL-spoorverbinding hebben met AMS. Om deze uit te bouwen moet Schiphol een metro krijgen. De Schipholtunnel zit al tegen zijn max en je kunt HSL reizigers niet vragen om overstappen op de stoptrein op Zuid.

Metro tussen Hoofddorp, Amsterdam, Zaanstad zal ook veel CO2 lokaal besparen, ook omdat het aantal files op de A4, A5, A7/A8, A10 fel zal verminderen

Pat Rick|14.03.19|14:32

Metro zal A’dam verbinden met de voorsteden en een echte metropool maken. Volgens een goed en realistisch artikel staat dat op de website van de Belgisch-Nederlandse nationale omroep VRT.be is het alleen zinvol om HSL te laten rijden tussen de metropolen: “Wat als… we allemaal de trein zouden nemen in plaats van het vliegtuig?” van 7 maart.

De auteur wijst ook op de capaciteitsproblematiek van het spoor: trein is dan een alternatief als er ook capaciteit is.

John rdam|14.03.19|16:37

Zolang de ICE tussen de rest van de treinen sukkelt van Utrecht tot Emmerich, de IC Berlijn in Nederland 6x stopt en de IC Brussel en de Thalys om de haverklap worden omgeleid of uitvallen wegens gepland onderhoud of dagelijkse onvoorziene storingen op de HSL moet de staatssecretaresse met grote spoed vooral in ons eigen land oplossingen realiseren voor hogere snelheid en grotere betrouwbaarheid om de trein een serieus alternatief voor auto en vliegtuig te laten worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.