Lastochka Siemens Desiro-trein

Kritiek op treinfusie Alstom en Siemens zwelt verder aan

Ook de Duitse mededingingsautoriteit heeft zich negatief uitgesproken over de grote treinfusie tussen Alstom en Siemens. Het Bundeskartellamt heeft bedenkingen over mogelijk ongewenste kartelvorming die zou kunnen ontstaan. Dat meldt het FD op basis van berichtgeving van Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

1 reactie op “Kritiek op treinfusie Alstom en Siemens zwelt verder aan”

Een fusie is niet altijd voor het meest liggende oorzaak. Zou misschien toch ook weer een politieke druk kunnen zijn om minder te gaan investeren in het bouwen van treinen. Niettemin denk ik ook dat de treinen ook langer mee kunnen gaan door moderniteit en het inzet van het treinpersoneel beter te kunnen waarborgen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kritiek op treinfusie Alstom en Siemens zwelt verder aan | SpoorPro.nl
Lastochka Siemens Desiro-trein

Kritiek op treinfusie Alstom en Siemens zwelt verder aan

Ook de Duitse mededingingsautoriteit heeft zich negatief uitgesproken over de grote treinfusie tussen Alstom en Siemens. Het Bundeskartellamt heeft bedenkingen over mogelijk ongewenste kartelvorming die zou kunnen ontstaan. Dat meldt het FD op basis van berichtgeving van Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

1 reactie op “Kritiek op treinfusie Alstom en Siemens zwelt verder aan”

Een fusie is niet altijd voor het meest liggende oorzaak. Zou misschien toch ook weer een politieke druk kunnen zijn om minder te gaan investeren in het bouwen van treinen. Niettemin denk ik ook dat de treinen ook langer mee kunnen gaan door moderniteit en het inzet van het treinpersoneel beter te kunnen waarborgen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.