ProRail-topman: veiligheidsdenken spoor doorgeslagen

Er is eerder te veel veiligheid op en rond het spoor dan te weinig. Het gevolg is soms oponthoud waar dat niet nodig is. Dat zei ProRail-directeur Pier Eringa woensdag tijdens de Dag van de Rail in het NS-hoofdkantoor in Utrecht. Treinen moeten volgens hem na een oponthoud zo snel mogelijk weer verder. Ook bij verdachte pakketjes en zelfs na een incident waarbij iemand voor de trein springt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

27 reacties op “ProRail-topman: veiligheidsdenken spoor doorgeslagen”

Willem Musch|24.06.15|19:43

Beste Pier,

ik begrijp dat je nog maar een paar dagen in dienst ben bij ons mooie bedrijf, maar ik vind dat je hier toch wel enkele rare opmerking plaats.
Heb je in deze korte periode al eens met een machinist, een treindienst- en verkeersleider gesproken over dit? Die kunnen je heel snel wijzer maken.

Klaas Salverda|24.06.15|21:33

Beste ProRail topman u weet niet waar u over praat zonder eerst eens met personeel die deze verschrikkelijke ervaringen hebben meegemaakt
u moet u diep schamen met zulke opmerkingen en moet openlijk uw excuses aanbieden aan al het rijdend personeel van ns en ook buitenlandse collega’s die op ns trajecten dit ook mee hebben gemaakt

Jan Klop|24.06.15|23:28

Beste topman, ik heb er gisteren weer eentje onder gehad bij Deventer. Ik kan alleen maar zeggen: Ga eerst eens kijken naar de manier van werken van jouw eigen personeel voordat je dit soort onzin gaat uitkramen. Wat mij betreft zijn die 85 dagen meer dan genoeg.

Ingrid Brouwer|25.06.15|01:30

Quote:
“Als ik na een zelfmoord een smsje krijg, denk ik: verdorie, waarom niet een minder druk tijdstip uitgekozen?”

Als dit geen sociopaat is weet ik het niet meer. Volstrekt buiten de werkelijkheid, zonder een greintje empathie, ongetwijfeld ook narcistisch en megalomaan.
Met andere woorden: een schoolvoorbeeld van een “top manager” . . .

Andre van Gelderen|25.06.15|09:08

Goh zou die gekte bij de heren topmanagers besmettelijk zijn? Misschien even bij Has de Boer buurten?

Henk Bril|25.06.15|09:36

Deze man is het spoor bijster. Opstappen.

Annemarie Timmermans|25.06.15|12:19

Beste meneer Eringa,

Wat zou ik graag eens met u praten…
Over wat uw gedachtes waren toen u deze woorden sprak. Over wat u denkt dat de impact is voor uw medewerkers en die van uw (con)cullega’s? Zouden ze u nog geloven als u zegt: We werken veilig of we werken niet?

Ik zou echt dolgraag eens met u praten, respectvol, want ik ben er van overtuigd dat ook u niets liever wil dan dat iedereen ’s avonds weer gezond EN WEL thuis kan komen.

Wim Broerse|25.06.15|13:37

Quote:
“Als ik na een zelfmoord een smsje krijg, denk ik: verdorie, waarom niet een minder druk tijdstip uitgekozen?”
Denkt u nu echt,mijnheer Eringa, dat mensen die op het punt staan om zelfmoord te plegen, zich bezig gaan houden met dit soort dingen? U bent wereldvreemd, mssn zelfs wel helemaal vreemd. Ik zou mij, met u als buurman, niet op mijn gemak voelen.
Ga eens rondkijken in de echte wereld en neem een baan waar je je handen moet gebruiken, want de hersens werken kennelijk niet.

Een mens voor de trein. Een mens onder de trein. Machinist compleet kapot kotsend over het paalblok. Conducteur compleet kapot en overstuur. Mensen die toestromen rond een trein. Smeerboel opruimen. En jij en ik erbij… Heel veel leed en indrukken. En dan snel doorrijden… ((???)) sorry hoor. Help maar eens mee naar de ledematen zoeken en zo. Maak maar eens zelf je antwoorden op, voor de hulpdiensten als je met het bloed aan de schoenen staat. Ik ga het zwijn maar niet meer aanhalen…..

Scato van Opstall|25.06.15|16:57

Maakt ooit een film over traumaverwerking van machinisten en conducteurs na confrontatie met zelfdoding, en dat zijn geen uitzonderingen. Enorm heftig, die verhalen – niet zo vreemd als je het vanaf de bok ziet gebeuren en/of de resultaten mag ‘afdekfolie’ mag bedekken. Jonge mensen vaak, depressieve moeder met kleuter, te gruwelijk voor woorden. Deze man heeft echt he-le-maal geen clou wat er op de werkvloer gebeurd. Dom, arrogant of harteloos? Ik vrees alledrie. Voorgoed ongeschikt.

VanDuffelen|25.06.15|17:17

‘Ja, ik kan me levendig indenken wat de topman zegt! Wat moeten we met al die zelfmoorden? Het houdt alleen maar op en het kost handen vol geld, ook als er geen schade is…’

Had men in algemeen gereageerd zoals mijn openingszin aangeeft dan had de topman (…) natuurlijk nooit ingezien wat zijn woorden teweegbracht. Het is jammer dat zo iemand een ’topman’ is – beter is dat hij opstapt. ProRail kan het beste verder zonder dit soort topmannen!

Dirk Reijnders|25.06.15|17:51

Ach zulke mensen leven waarschijnlijk in een heel andere wereld hoe hoger de functie en hoe meer ze verdienen (krijgen) hoe gekker in de kop en denken dat ze alles kunnen zeggen, en dan later zeggen dat het ze spijt, maar onder tussen is het wel gezegt en de schade aangericht.

Dus grof gezegd oprotten.

Maurits van Tienen|25.06.15|18:11

Volledig ongeschikt voor z’n functie, grof schandaal!

Rob Kerner|25.06.15|18:29

Wat ik zo tussen de regels door lees, is de denkwijze niet verkeerd, maar ligt het probleem meer in hoe het een en ander geformuleerd word. Het is belachelijk dat sporen buiten dienst moeten voor klein werk als een lamp van een sein vervangen. Dit soort dingen bedoeld hij waarschijnlijk, en ja bij een springer zijn er hele andere dingen aan de hand, er vanuit gaan dat het om wild gaat is vele bruggen te ver, dat de procedures sneller moeten ben ik met hem eens, maar enige spoorkennis is vereist.

Barry Feteris|25.06.15|19:32

Hij heeft helemaal gelijk! We zijn op het spoor doorgedraaid met veiligheid en ik ben blij dat dit erkend wordt op het hoogste nivo

Over de SMS: Hij gaat niet over persoonlijk leed/trauma, daar zijn andere mensen in dienst voor en ik ben blij dat hij zich daar niet in gaat bemoeien, maar kijkt naar de bredere belangen! Opruimen moet toch gebeuren, maar alle procedures eromheen zorgen vaak wel voor EXTRA vertraging.

Deze directeur lijkt juist WEL met bv een treindienstleider gesproken!

HULDE

Jan Klop|25.06.15|20:00

Quote: ” Wanneer er weer eens een aanrijding is tussen Stroe en Apeldoorn, is er meestal ook niets aan de hand volgens de ProRail-directeur. “Daar wonen geen mensen, dus je kunt dan op je vingers natellen dat het om een wild zwijn gaat. Gewoon even controleren en weer verder gaan”, was het advies. ”

Waarom heb ik dan al 2 aanrijdingen met personen gehad als er geen mensen wonen?
Een springer doet het juist daar waar geen mensen hem/haar kunnen zien, of was u dit even ontgaan?

Jan Klop|25.06.15|20:01

@Barry Feteris: Hij weet waarschijnlijk niet eens waar hij de treindienstleiders kan vinden, laat staan er met eentje gesproken te hebben. Had hij dat wel gedaan, dan had hij nu wel geweten dat het nemen van beslissingen in zijn bedrijf over veel te veel schijven gaat. Iedere bestuurder van een Prorailauto vindt zich nog belangrijker dan de ander. En neem maar aan dat ik uit ervaring spreek.

Piet Beers|25.06.15|21:46

Sorry , maar fatsoenlijk taal gebruik werkt niet bij dit soort mensen

Antoine Berben|26.06.15|01:01

Vraag me echt af waar headhunters dergelijke mafkezen vandaan weten te halen als deze Pier ERINGA.
Kennelijk moet er toch ergens in bepaalde kringen een overbevolking van zulke types bestaan want zo’n mafkees als deze man blijkt dan vervolgens ook nog eens door een raad van kennelijk eveneens zelf toch behoorlijke mafkezen benoemd te worden.
Waarom komen zulke horken als ERINGA toch telkens weer terecht bij een spoorweg gerelateerd bedrijf, dit zou eens goed onderzocht moeten gaan worden!

Jimmy De Jong|26.06.15|07:26

Beste Pier, toevallig heb ik in het ‘onbewoonde’ gebied Stroe een zelfdoding meegemaakt als (ex) Hc. Mag ik je er op wijzen dat juist heel veel zelfdodingen in ‘onbewoond’ bosrijk gebied plaats vinden. Ik kan je nog wel meer verhalen vertellen over zelfdodingen vertellen die ik als (ex) HC heb meegemaakt maar deze zal ik je besparen, anders slaap je misschien wel wat ‘slecht’ vannacht..

Eric Graft|26.06.15|08:17

PS Pier, nu je toch bezig bent. Waarom moet ik een geel vestje dragen op de WGM als ik vanaf de loods naar de auto loop? (regelzucht IL&T). Waarom mag ik geen sporen meer oversteken op een rangeerterrein terwijl ik bevoegd spoorbetreder ben? (Regelzucht IL&T). “Over” “Uit” “Sluiten” moeten zeggen bij een gewone telefoonverbinding. Een gedoofd sein pas repareren wanneer het spoor buiten dienst is genomen ( regelzucht IL&T ).TRIEST. En alles wordt geslikt door Prorail en/of NS. Moedeloos!!!!!!!!!

Marco Rienstra|26.06.15|08:46

Deze reacties slaan door. Laten wij met zijn allen proberen te begrijpen wat hij heeft willen zeggen en daar het gesprek over voeren. Het is niet terecht om er onze eigen interpretatie op los te laten en vervolgens hem daarmee om de oren te slaan.
Ik zie uit naar zijn verdere plannen.

Paul Lamote|26.06.15|12:26

In Japan wordt het treinverkeer na een zelfmoord gemiddeld na 30 minuten hervat. De vraag is waarom dat in Nederland 3-4 uur moet zijn.

Edwin Kroon|26.06.15|13:04

Ben ik nu één van de weinigen die snapt wat Pier nu bedoelt? Dat je geen andere uitweg ziet dan zelfmoord is diep en diep triest. Maar je kunt het op een nettere manier doen.

Ik vind het ronduit asociaal om honderden onschuldige reizigers te laat te laten komen, de machinist een hartverzakking+trauma te bezorgen, brandweer en politie te laten uitrukken en nabestaanden geen kans geven op een mooi afscheid.

Maar als dit tegenwoordig in NL al een rare gedachte is….

Niek Edeling|26.06.15|19:13

Rake opmerkingen voor de topman (wat een fout woord, blijkt nu weer!). Als nabestaande van een broer die op zeventienjarige leeftijd op de rails ging liggen, kan ik vertellen hoe dat is aangekomen. In zijn afscheidsbrief schrijft hij: zielig voor de machinist, maar ik kan niet anders. Het bezoek van mijn vader en mij aan de machinist (daags erna) was hartverscheurend; nóg een mens kapot…
Het mag een troost voor de manager zijn dat mijn broer ’s nachts (laatste trein) op de rails ging liggen.

Jeroen Janssen|26.06.15|20:53

De man heeft 100% gelijk, doe het als je er een einde aan wilt maken niet op een spoor, doe het ergens alleen, zodat anderen mensen er geen last van hebben, dan heeft zo een machinist tenminste geen trauma’s voor de rest van zn leven…Ik ken iemand die machinist is die dit ooit is overkomen, daar komt hij nooit meer overheen kan ik je zeggen, dus dat die mensen die dat willen doen wat meer rekening houden met de medemens…

Martha Nijhuis|27.06.15|08:34

Een aantal reacties hier zijn zeer ongepast. Voordat je ongenuanceerd, ongepast en onfatsoenlijk taalgebruik in de ether slingert zou het misschien wel zo netjes zijn om uit te zoeken waar
het hier om gaat. Ik wil toch even opkomen voor deze nieuwe directeur die wel degelijk weet waar hij het over heeft. Met een achtergrond bij het spoor en de politie kun je hem niet beschuldigen van onkunde en onfatsoen. Het zou prettig zijn als er wat gedaan wordt met wat zijn boodschap nu eigenlijk echt is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail-topman: veiligheidsdenken spoor doorgeslagen | SpoorPro.nl

ProRail-topman: veiligheidsdenken spoor doorgeslagen

Er is eerder te veel veiligheid op en rond het spoor dan te weinig. Het gevolg is soms oponthoud waar dat niet nodig is. Dat zei ProRail-directeur Pier Eringa woensdag tijdens de Dag van de Rail in het NS-hoofdkantoor in Utrecht. Treinen moeten volgens hem na een oponthoud zo snel mogelijk weer verder. Ook bij verdachte pakketjes en zelfs na een incident waarbij iemand voor de trein springt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

27 reacties op “ProRail-topman: veiligheidsdenken spoor doorgeslagen”

Willem Musch|24.06.15|19:43

Beste Pier,

ik begrijp dat je nog maar een paar dagen in dienst ben bij ons mooie bedrijf, maar ik vind dat je hier toch wel enkele rare opmerking plaats.
Heb je in deze korte periode al eens met een machinist, een treindienst- en verkeersleider gesproken over dit? Die kunnen je heel snel wijzer maken.

Klaas Salverda|24.06.15|21:33

Beste ProRail topman u weet niet waar u over praat zonder eerst eens met personeel die deze verschrikkelijke ervaringen hebben meegemaakt
u moet u diep schamen met zulke opmerkingen en moet openlijk uw excuses aanbieden aan al het rijdend personeel van ns en ook buitenlandse collega’s die op ns trajecten dit ook mee hebben gemaakt

Jan Klop|24.06.15|23:28

Beste topman, ik heb er gisteren weer eentje onder gehad bij Deventer. Ik kan alleen maar zeggen: Ga eerst eens kijken naar de manier van werken van jouw eigen personeel voordat je dit soort onzin gaat uitkramen. Wat mij betreft zijn die 85 dagen meer dan genoeg.

Ingrid Brouwer|25.06.15|01:30

Quote:
“Als ik na een zelfmoord een smsje krijg, denk ik: verdorie, waarom niet een minder druk tijdstip uitgekozen?”

Als dit geen sociopaat is weet ik het niet meer. Volstrekt buiten de werkelijkheid, zonder een greintje empathie, ongetwijfeld ook narcistisch en megalomaan.
Met andere woorden: een schoolvoorbeeld van een “top manager” . . .

Andre van Gelderen|25.06.15|09:08

Goh zou die gekte bij de heren topmanagers besmettelijk zijn? Misschien even bij Has de Boer buurten?

Henk Bril|25.06.15|09:36

Deze man is het spoor bijster. Opstappen.

Annemarie Timmermans|25.06.15|12:19

Beste meneer Eringa,

Wat zou ik graag eens met u praten…
Over wat uw gedachtes waren toen u deze woorden sprak. Over wat u denkt dat de impact is voor uw medewerkers en die van uw (con)cullega’s? Zouden ze u nog geloven als u zegt: We werken veilig of we werken niet?

Ik zou echt dolgraag eens met u praten, respectvol, want ik ben er van overtuigd dat ook u niets liever wil dan dat iedereen ’s avonds weer gezond EN WEL thuis kan komen.

Wim Broerse|25.06.15|13:37

Quote:
“Als ik na een zelfmoord een smsje krijg, denk ik: verdorie, waarom niet een minder druk tijdstip uitgekozen?”
Denkt u nu echt,mijnheer Eringa, dat mensen die op het punt staan om zelfmoord te plegen, zich bezig gaan houden met dit soort dingen? U bent wereldvreemd, mssn zelfs wel helemaal vreemd. Ik zou mij, met u als buurman, niet op mijn gemak voelen.
Ga eens rondkijken in de echte wereld en neem een baan waar je je handen moet gebruiken, want de hersens werken kennelijk niet.

Een mens voor de trein. Een mens onder de trein. Machinist compleet kapot kotsend over het paalblok. Conducteur compleet kapot en overstuur. Mensen die toestromen rond een trein. Smeerboel opruimen. En jij en ik erbij… Heel veel leed en indrukken. En dan snel doorrijden… ((???)) sorry hoor. Help maar eens mee naar de ledematen zoeken en zo. Maak maar eens zelf je antwoorden op, voor de hulpdiensten als je met het bloed aan de schoenen staat. Ik ga het zwijn maar niet meer aanhalen…..

Scato van Opstall|25.06.15|16:57

Maakt ooit een film over traumaverwerking van machinisten en conducteurs na confrontatie met zelfdoding, en dat zijn geen uitzonderingen. Enorm heftig, die verhalen – niet zo vreemd als je het vanaf de bok ziet gebeuren en/of de resultaten mag ‘afdekfolie’ mag bedekken. Jonge mensen vaak, depressieve moeder met kleuter, te gruwelijk voor woorden. Deze man heeft echt he-le-maal geen clou wat er op de werkvloer gebeurd. Dom, arrogant of harteloos? Ik vrees alledrie. Voorgoed ongeschikt.

VanDuffelen|25.06.15|17:17

‘Ja, ik kan me levendig indenken wat de topman zegt! Wat moeten we met al die zelfmoorden? Het houdt alleen maar op en het kost handen vol geld, ook als er geen schade is…’

Had men in algemeen gereageerd zoals mijn openingszin aangeeft dan had de topman (…) natuurlijk nooit ingezien wat zijn woorden teweegbracht. Het is jammer dat zo iemand een ’topman’ is – beter is dat hij opstapt. ProRail kan het beste verder zonder dit soort topmannen!

Dirk Reijnders|25.06.15|17:51

Ach zulke mensen leven waarschijnlijk in een heel andere wereld hoe hoger de functie en hoe meer ze verdienen (krijgen) hoe gekker in de kop en denken dat ze alles kunnen zeggen, en dan later zeggen dat het ze spijt, maar onder tussen is het wel gezegt en de schade aangericht.

Dus grof gezegd oprotten.

Maurits van Tienen|25.06.15|18:11

Volledig ongeschikt voor z’n functie, grof schandaal!

Rob Kerner|25.06.15|18:29

Wat ik zo tussen de regels door lees, is de denkwijze niet verkeerd, maar ligt het probleem meer in hoe het een en ander geformuleerd word. Het is belachelijk dat sporen buiten dienst moeten voor klein werk als een lamp van een sein vervangen. Dit soort dingen bedoeld hij waarschijnlijk, en ja bij een springer zijn er hele andere dingen aan de hand, er vanuit gaan dat het om wild gaat is vele bruggen te ver, dat de procedures sneller moeten ben ik met hem eens, maar enige spoorkennis is vereist.

Barry Feteris|25.06.15|19:32

Hij heeft helemaal gelijk! We zijn op het spoor doorgedraaid met veiligheid en ik ben blij dat dit erkend wordt op het hoogste nivo

Over de SMS: Hij gaat niet over persoonlijk leed/trauma, daar zijn andere mensen in dienst voor en ik ben blij dat hij zich daar niet in gaat bemoeien, maar kijkt naar de bredere belangen! Opruimen moet toch gebeuren, maar alle procedures eromheen zorgen vaak wel voor EXTRA vertraging.

Deze directeur lijkt juist WEL met bv een treindienstleider gesproken!

HULDE

Jan Klop|25.06.15|20:00

Quote: ” Wanneer er weer eens een aanrijding is tussen Stroe en Apeldoorn, is er meestal ook niets aan de hand volgens de ProRail-directeur. “Daar wonen geen mensen, dus je kunt dan op je vingers natellen dat het om een wild zwijn gaat. Gewoon even controleren en weer verder gaan”, was het advies. ”

Waarom heb ik dan al 2 aanrijdingen met personen gehad als er geen mensen wonen?
Een springer doet het juist daar waar geen mensen hem/haar kunnen zien, of was u dit even ontgaan?

Jan Klop|25.06.15|20:01

@Barry Feteris: Hij weet waarschijnlijk niet eens waar hij de treindienstleiders kan vinden, laat staan er met eentje gesproken te hebben. Had hij dat wel gedaan, dan had hij nu wel geweten dat het nemen van beslissingen in zijn bedrijf over veel te veel schijven gaat. Iedere bestuurder van een Prorailauto vindt zich nog belangrijker dan de ander. En neem maar aan dat ik uit ervaring spreek.

Piet Beers|25.06.15|21:46

Sorry , maar fatsoenlijk taal gebruik werkt niet bij dit soort mensen

Antoine Berben|26.06.15|01:01

Vraag me echt af waar headhunters dergelijke mafkezen vandaan weten te halen als deze Pier ERINGA.
Kennelijk moet er toch ergens in bepaalde kringen een overbevolking van zulke types bestaan want zo’n mafkees als deze man blijkt dan vervolgens ook nog eens door een raad van kennelijk eveneens zelf toch behoorlijke mafkezen benoemd te worden.
Waarom komen zulke horken als ERINGA toch telkens weer terecht bij een spoorweg gerelateerd bedrijf, dit zou eens goed onderzocht moeten gaan worden!

Jimmy De Jong|26.06.15|07:26

Beste Pier, toevallig heb ik in het ‘onbewoonde’ gebied Stroe een zelfdoding meegemaakt als (ex) Hc. Mag ik je er op wijzen dat juist heel veel zelfdodingen in ‘onbewoond’ bosrijk gebied plaats vinden. Ik kan je nog wel meer verhalen vertellen over zelfdodingen vertellen die ik als (ex) HC heb meegemaakt maar deze zal ik je besparen, anders slaap je misschien wel wat ‘slecht’ vannacht..

Eric Graft|26.06.15|08:17

PS Pier, nu je toch bezig bent. Waarom moet ik een geel vestje dragen op de WGM als ik vanaf de loods naar de auto loop? (regelzucht IL&T). Waarom mag ik geen sporen meer oversteken op een rangeerterrein terwijl ik bevoegd spoorbetreder ben? (Regelzucht IL&T). “Over” “Uit” “Sluiten” moeten zeggen bij een gewone telefoonverbinding. Een gedoofd sein pas repareren wanneer het spoor buiten dienst is genomen ( regelzucht IL&T ).TRIEST. En alles wordt geslikt door Prorail en/of NS. Moedeloos!!!!!!!!!

Marco Rienstra|26.06.15|08:46

Deze reacties slaan door. Laten wij met zijn allen proberen te begrijpen wat hij heeft willen zeggen en daar het gesprek over voeren. Het is niet terecht om er onze eigen interpretatie op los te laten en vervolgens hem daarmee om de oren te slaan.
Ik zie uit naar zijn verdere plannen.

Paul Lamote|26.06.15|12:26

In Japan wordt het treinverkeer na een zelfmoord gemiddeld na 30 minuten hervat. De vraag is waarom dat in Nederland 3-4 uur moet zijn.

Edwin Kroon|26.06.15|13:04

Ben ik nu één van de weinigen die snapt wat Pier nu bedoelt? Dat je geen andere uitweg ziet dan zelfmoord is diep en diep triest. Maar je kunt het op een nettere manier doen.

Ik vind het ronduit asociaal om honderden onschuldige reizigers te laat te laten komen, de machinist een hartverzakking+trauma te bezorgen, brandweer en politie te laten uitrukken en nabestaanden geen kans geven op een mooi afscheid.

Maar als dit tegenwoordig in NL al een rare gedachte is….

Niek Edeling|26.06.15|19:13

Rake opmerkingen voor de topman (wat een fout woord, blijkt nu weer!). Als nabestaande van een broer die op zeventienjarige leeftijd op de rails ging liggen, kan ik vertellen hoe dat is aangekomen. In zijn afscheidsbrief schrijft hij: zielig voor de machinist, maar ik kan niet anders. Het bezoek van mijn vader en mij aan de machinist (daags erna) was hartverscheurend; nóg een mens kapot…
Het mag een troost voor de manager zijn dat mijn broer ’s nachts (laatste trein) op de rails ging liggen.

Jeroen Janssen|26.06.15|20:53

De man heeft 100% gelijk, doe het als je er een einde aan wilt maken niet op een spoor, doe het ergens alleen, zodat anderen mensen er geen last van hebben, dan heeft zo een machinist tenminste geen trauma’s voor de rest van zn leven…Ik ken iemand die machinist is die dit ooit is overkomen, daar komt hij nooit meer overheen kan ik je zeggen, dus dat die mensen die dat willen doen wat meer rekening houden met de medemens…

Martha Nijhuis|27.06.15|08:34

Een aantal reacties hier zijn zeer ongepast. Voordat je ongenuanceerd, ongepast en onfatsoenlijk taalgebruik in de ether slingert zou het misschien wel zo netjes zijn om uit te zoeken waar
het hier om gaat. Ik wil toch even opkomen voor deze nieuwe directeur die wel degelijk weet waar hij het over heeft. Met een achtergrond bij het spoor en de politie kun je hem niet beschuldigen van onkunde en onfatsoen. Het zou prettig zijn als er wat gedaan wordt met wat zijn boodschap nu eigenlijk echt is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.