Spoorwegovergang

Onderzoek naar kortere wachttijden bij nog eens 125 overwegen

ProRail trekt een miljoen euro uit om te onderzoeken of spoorbomen minder lang naar beneden kunnen als er een trein passeert. De spoorbeheerder gaat dat bekijken bij 125 overwegen. Er is al een pilot geweest waarna de wachttijd bij twaalf overwegen al bekort is. Bij sommige overwegen scheelt dat meer dan een minuut. Dat is voor ProRail aanleiding om nog meer overwegen te onderzoeken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoek naar kortere wachttijden bij nog eens 125 overwegen | SpoorPro.nl
Spoorwegovergang

Onderzoek naar kortere wachttijden bij nog eens 125 overwegen

ProRail trekt een miljoen euro uit om te onderzoeken of spoorbomen minder lang naar beneden kunnen als er een trein passeert. De spoorbeheerder gaat dat bekijken bij 125 overwegen. Er is al een pilot geweest waarna de wachttijd bij twaalf overwegen al bekort is. Bij sommige overwegen scheelt dat meer dan een minuut. Dat is voor ProRail aanleiding om nog meer overwegen te onderzoeken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.