Bij ProRail krijgen ze grijze haren van ‘pushend’ Eurostar

Eurostar op de HSL
Een trein van Eurostar op de HSL. Rob Dammers

Eurostar dreigde onlangs te gaan stoppen met de treindiensten vanuit Amsterdam naar Parijs en Londen als er niet gauw aan een heel pakket eisen wordt voldaan. Bij ProRail schrokken ze ervan en weten ze niet of dat op elk vlak haalbaar is. Overigens betreft het dreigement van Eurostar ook een aantal zaken waar de spoorbeheerder geen invloed op heeft.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Bij ProRail krijgen ze grijze haren van ‘pushend’ Eurostar”

Patrick EHV|22.10.24|10:34

Hieruit blijkt dat ProRail geen echt bedrijf is, maar een monopolist is dat zich als NV voordoet om zo met een hele corporate kerstboom op te tuigen met bonus-structuur en PR-afdeling. En zo met minimale technische kennis, projecten zo duur mogelijk verkopen. Zo krijgt Nederland steeds minder voor z’n mobiliteitsbudget. Infrabel is 3 tot 4 maal goedkoper en kan voor 7 miljoen havenspoor in Gent sluitend maken (voor dat geld wil ProRail niet eens een projectbrief maken). Nederland verdient beter!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bij ProRail krijgen ze grijze haren van ‘pushend’ Eurostar | SpoorPro.nl

Bij ProRail krijgen ze grijze haren van ‘pushend’ Eurostar

Eurostar op de HSL
Een trein van Eurostar op de HSL. Rob Dammers

Eurostar dreigde onlangs te gaan stoppen met de treindiensten vanuit Amsterdam naar Parijs en Londen als er niet gauw aan een heel pakket eisen wordt voldaan. Bij ProRail schrokken ze ervan en weten ze niet of dat op elk vlak haalbaar is. Overigens betreft het dreigement van Eurostar ook een aantal zaken waar de spoorbeheerder geen invloed op heeft.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Bij ProRail krijgen ze grijze haren van ‘pushend’ Eurostar”

Patrick EHV|22.10.24|10:34

Hieruit blijkt dat ProRail geen echt bedrijf is, maar een monopolist is dat zich als NV voordoet om zo met een hele corporate kerstboom op te tuigen met bonus-structuur en PR-afdeling. En zo met minimale technische kennis, projecten zo duur mogelijk verkopen. Zo krijgt Nederland steeds minder voor z’n mobiliteitsbudget. Infrabel is 3 tot 4 maal goedkoper en kan voor 7 miljoen havenspoor in Gent sluitend maken (voor dat geld wil ProRail niet eens een projectbrief maken). Nederland verdient beter!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.