Eurostar steekt lont in het kruitvat met pakket aan eisen

Eurostar-terminal Amsterdam Centraal
De terminal van Eurostar op perron 15b van Amsterdam Centraal, die vanaf 15 juni 2024 een half jaar niet gebruikt kan worden. NS Beeldbank

Eurostar heeft opnieuw gedreigd internationale reizen vanaf Amsterdam Centraal tijdelijk te schrappen. Ook al zou de verbouwing van de terminal voor ritten naar Londen op tijd af zijn, zoals NS en ProRail nog steeds beloven, dan zijn er volgens topvrouw Gwendoline Cazenave meer problemen die een betrouwbare dienstverlening in de weg staan en dus opgelost moeten worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: ANP

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Eurostar steekt lont in het kruitvat met pakket aan eisen”

Marc Busio|06.10.24|19:31

Deze reactie is volkomen terecht! Niet alleen de snelheidsbeperking tussen Schiphol en Rotterdam, maar ook de onbetrouwbaarheid van de HSL-Zuid als geheel schopt de dienstregeling van Eurostar om de haverklap in de war. Omrijden via Den Haag, omrijden via Gouda, omrijden via Roosendaal: om gek van te worden. Als ze eens een jaartje Nederland schrappen biedt dat hier de gelegenheid om eens goed orde op zaken te stellen. Pijnlijk dat het zo moet, maar het kan blijkbaar niet anders.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eurostar steekt lont in het kruitvat met pakket aan eisen | SpoorPro.nl

Eurostar steekt lont in het kruitvat met pakket aan eisen

Eurostar-terminal Amsterdam Centraal
De terminal van Eurostar op perron 15b van Amsterdam Centraal, die vanaf 15 juni 2024 een half jaar niet gebruikt kan worden. NS Beeldbank

Eurostar heeft opnieuw gedreigd internationale reizen vanaf Amsterdam Centraal tijdelijk te schrappen. Ook al zou de verbouwing van de terminal voor ritten naar Londen op tijd af zijn, zoals NS en ProRail nog steeds beloven, dan zijn er volgens topvrouw Gwendoline Cazenave meer problemen die een betrouwbare dienstverlening in de weg staan en dus opgelost moeten worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: ANP

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Eurostar steekt lont in het kruitvat met pakket aan eisen”

Marc Busio|06.10.24|19:31

Deze reactie is volkomen terecht! Niet alleen de snelheidsbeperking tussen Schiphol en Rotterdam, maar ook de onbetrouwbaarheid van de HSL-Zuid als geheel schopt de dienstregeling van Eurostar om de haverklap in de war. Omrijden via Den Haag, omrijden via Gouda, omrijden via Roosendaal: om gek van te worden. Als ze eens een jaartje Nederland schrappen biedt dat hier de gelegenheid om eens goed orde op zaken te stellen. Pijnlijk dat het zo moet, maar het kan blijkbaar niet anders.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.