Een NS-trein op treinstation Utrecht Centraal

Honderden NS-stations voorzien van IROS-omroepsysteem

Meer dan 400 treinstations in Nederland zijn inmiddels voorzien van het Intelligent Reizigers Omroep Systeem (IROS). Hacousto Protec is verantwoordelijk voor de uitvoering van het systeem op de stations. Op de grote NS-stations is het IROS-systeem geïntegreerd met een zogeheten Hacousto type A Ontruimingsalarm, afgekort als OAI.

Het IROS-systeem is innovatief omdat het in staat is om externe variabelen die achtergrondgeluid veroorzaken te detecteren. In het geval een een storing, door bijvoorbeeld een langskomende trein, wordt de boodschap automatisch herhaalt. Volgens Hacousto Protec wordt de spraakverstaanbaarheid van het omroepbericht hierdoor gegarandeerd, wat zorgt voor meer reizigerscomfort.

Storingen binnen vier uur oplossen

VolkerRail heeft de aanbesteding van ProRail voor het onderhoud en beheer van het omroepsysteem in de wacht gesleept. Het streefdoel is dat 97 procent van alle storingen binnen vier uur functiehersteltijd worden opgelost. Hacousto Protec heeft, om alles in goede banen te lijden, de monteurs van VolkerRail hiervoor extra getraind zodat zij de eerste- en tweedelijns service zo optimaal als mogelijk kunnen uitvoeren. Houcosto Protec zelf is verantwoordelijk voor de derdelijns support.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “Honderden NS-stations voorzien van IROS-omroepsysteem”

Illya Vaes|06.05.22|15:57

“wordt de boodschap automatisch herhaalD’

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Honderden NS-stations voorzien van IROS-omroepsysteem | SpoorPro.nl
Een NS-trein op treinstation Utrecht Centraal

Honderden NS-stations voorzien van IROS-omroepsysteem

Meer dan 400 treinstations in Nederland zijn inmiddels voorzien van het Intelligent Reizigers Omroep Systeem (IROS). Hacousto Protec is verantwoordelijk voor de uitvoering van het systeem op de stations. Op de grote NS-stations is het IROS-systeem geïntegreerd met een zogeheten Hacousto type A Ontruimingsalarm, afgekort als OAI.

Het IROS-systeem is innovatief omdat het in staat is om externe variabelen die achtergrondgeluid veroorzaken te detecteren. In het geval een een storing, door bijvoorbeeld een langskomende trein, wordt de boodschap automatisch herhaalt. Volgens Hacousto Protec wordt de spraakverstaanbaarheid van het omroepbericht hierdoor gegarandeerd, wat zorgt voor meer reizigerscomfort.

Storingen binnen vier uur oplossen

VolkerRail heeft de aanbesteding van ProRail voor het onderhoud en beheer van het omroepsysteem in de wacht gesleept. Het streefdoel is dat 97 procent van alle storingen binnen vier uur functiehersteltijd worden opgelost. Hacousto Protec heeft, om alles in goede banen te lijden, de monteurs van VolkerRail hiervoor extra getraind zodat zij de eerste- en tweedelijns service zo optimaal als mogelijk kunnen uitvoeren. Houcosto Protec zelf is verantwoordelijk voor de derdelijns support.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “Honderden NS-stations voorzien van IROS-omroepsysteem”

Illya Vaes|06.05.22|15:57

“wordt de boodschap automatisch herhaalD’

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.