Met draadloze assenteller op 5G kan ‘miljoenen euro’s worden bespaard’

Rail Connect en ProRail gaan de komend drie jaar een innovatieve, draadloze assenteller ontwikkelen die werkt op 5G. Volgens directeur Jan-Wick Kranenburg van Rail Connect kan de invoering van ERTMS hierdoor tien jaar sneller en daarbij komt nog de besparing aan kosten. “Dan hebben we het over miljoenen euro’s.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Met draadloze assenteller op 5G kan ‘miljoenen euro’s worden bespaard’”

asierts|25.01.22|11:41

Di artikel bevat zoveel fouten dat er geen beginnen aan is. Toch een poging.
Ten eerste: hoezo europese primeur? Assentellers obv radiocommunicatie bestaan allang (Alcatel had ‘em jarenlang) en Argenia Railway Technology (check google) biedt nu 1 aan obv FHSS.
Ten tweede: hoezo ATB-beveiligingssysteem? Het NL-hoofdspoor-bev-systeem is gebaseerd op NS54-baanseinen, ATB is ‘slechts’ een toegevoegd hulpmiddel. Het is onjuist om te spreken over ATB-bev als het integrale bev-systeem bedoelt wordt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.