Volle opstelterreinen NS

‘Iedere grote Europese stad moet onafhankelijke plek voor treinonderhoud krijgen’

bron: NS

Het opstellen en onderhouden van rollend materieel zijn enkele van de grootste obstakels voor nieuwe aanbieders van internationale treinreizen. “Werkplaatsen en terreinen zijn vrijwel allemaal in handen van de grote nationale vervoerders in overheidshanden, als startup kom je daar niet tussen”, zegt Romain Payet, mede-oprichter van Midnight Trains. Een nieuw bedrijf dat nachttreinen wil laten rijden tussen grote Europese steden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Iedere grote Europese stad moet onafhankelijke plek voor treinonderhoud krijgen’ | SpoorPro.nl
Volle opstelterreinen NS

‘Iedere grote Europese stad moet onafhankelijke plek voor treinonderhoud krijgen’

bron: NS

Het opstellen en onderhouden van rollend materieel zijn enkele van de grootste obstakels voor nieuwe aanbieders van internationale treinreizen. “Werkplaatsen en terreinen zijn vrijwel allemaal in handen van de grote nationale vervoerders in overheidshanden, als startup kom je daar niet tussen”, zegt Romain Payet, mede-oprichter van Midnight Trains. Een nieuw bedrijf dat nachttreinen wil laten rijden tussen grote Europese steden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.