DB Cargo Alstom contractondertekening

Alstom en DB Cargo ondertekenen onderhoudscontract voor 60 locomotieven

Foto: Alstom, persbericht Alstom / DB Cargo

Alstom heeft een contract gesloten met DB Cargo Nederland en DB Cargo Belgium voor het verlenen van full-service onderhoud voor de vloot van zestig DE-6400 locomotieven die in Nederland en België rijden. Met dit onderhoudscontract zal Alstom verantwoordelijk zijn voor de uitvoer van het preventieve en correctieve onderhoud voor een eerste termijn van drie jaar met een mogelijke optie voor nog eens twee jaar.

Het contract bevestigt volgens Alstom “de langdurige en vertrouwde relatie van 18 jaar tussen DB Cargo Nederland en Alstom (en het voormalige Shunter) in Rotterdam.” De van oorsprong Franse multinationale onderneming zegt in een persbericht “zeer verheugd en vereerd” te zijn met de toekenning van de verlenging van het onderhoudspartnerschap met DB Cargo Nederland en België.

Cruciale rol

De vloot DE6400-locomotieven speelt een cruciale rol in de activiteiten van DB Cargo in Nederland en België, met name voor dat deel van het spoorwegnet waar bovenleiding ontbreekt, zoals op rangeerterreinen, terminals en spooraansluitingen. Alstom: “Dankzij dit contract met Alstom kan DB Cargo zijn klanten de hoge mate van betrouwbaarheid van de vloot blijven bieden. Het onderhoud van de Belgische vloot kan nu ook worden uitgevoerd in de faciliteiten van Alstom Brugge, waardoor de vloot geografisch nog dichter bij de DB Cargo-activiteiten kan worden onderhouden.”

Healthub

De digitale diensten zijn geïntegreerd met het gebruik van Healthhub, een innovatieve tool voor voorspellend onderhoud. Deze innoverende aanpak van het onderhoud houdt toezicht op de staat van de vloot via verschillende oplossingen voor het vastleggen van gegevens, en geven van inzicht in de meer kritieke onderdelen van de locomotieven. Volgens Alstom is dat “uitermate geschikt voor grotere en verspreide vloten”.

Lees ook:

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.