ProRail: Na Infra op Orde heeft Havenspoorlijn vergelijkbare kwaliteit als reizigersnet
“De situatie van de spoorinfrastructuur in de Rotterdamse haven is zodanig slecht dat het op dit moment niet mogelijk is om op onderhoudswaarde te contracteren”, zei directeur Accountmanagement Jessica van den Bosch van ProRail woensdag in de uitzending van SpoorProTV. Het project Infra op Orde gaat er volgens haar voor zorgen dat de Havenspoorlijn dezelfde kwaliteit krijgt als het overige spoor in Nederland, zodat het daarna op een goede manier kan worden onderhouden.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
De gang van zaken bij ProRail is allerminst positief. Op de meest belangrijke fronten moet men verbeteren: onderhoud, projecten, verkeersleiding. Helaas ligt de focus nu bij PR en business development (meer geld vragen). NL krijgt te weinig waar voor het mobiliteitsbudget. Waarom kan Infrabel elektrificatie 3 maal goedkoper tegen hogere specs? De grootste uitdaging voor de R’damse haven is niet Antwerpen dat geholpen wordt door Infrabel, maar ProRail
Dit is ronduit verbijsterend…
Er is maar 1 partij verantwoordelijk voor deze beschamende stand van zaken, en dat is ProRail. Hoe heeft dit in vredesnaam zover kunnen komen? Ook 20 jaar terug was Achterstallig Onderhoud een hot topic. Iedereen sprak er schande van en talloze extra miljoenen stroomden richting infrabeheer. Worden daar alleen maar directeuren, managers, aanbestedingsdeskundigen en communicatiemedewerkers van betaalt ? Waar blijft al dat geld ?