Infra op Orde in SpoorProTV

ProRail: Na Infra op Orde heeft Havenspoorlijn vergelijkbare kwaliteit als reizigersnet

“De situatie van de spoorinfrastructuur in de Rotterdamse haven is zodanig slecht dat het op dit moment niet mogelijk is om op onderhoudswaarde te contracteren”, zei directeur Accountmanagement Jessica van den Bosch van ProRail woensdag in de uitzending van SpoorProTV. Het project Infra op Orde gaat er volgens haar voor zorgen dat de Havenspoorlijn dezelfde kwaliteit krijgt als het overige spoor in Nederland, zodat het daarna op een goede manier kan worden onderhouden. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen:

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “ProRail: Na Infra op Orde heeft Havenspoorlijn vergelijkbare kwaliteit als reizigersnet”

Pat Rick|21.04.22|12:48

De gang van zaken bij ProRail is allerminst positief. Op de meest belangrijke fronten moet men verbeteren: onderhoud, projecten, verkeersleiding. Helaas ligt de focus nu bij PR en business development (meer geld vragen). NL krijgt te weinig waar voor het mobiliteitsbudget. Waarom kan Infrabel elektrificatie 3 maal goedkoper tegen hogere specs? De grootste uitdaging voor de R’damse haven is niet Antwerpen dat geholpen wordt door Infrabel, maar ProRail

A C F Sierts|21.04.22|13:45

Dit is ronduit verbijsterend…
Er is maar 1 partij verantwoordelijk voor deze beschamende stand van zaken, en dat is ProRail. Hoe heeft dit in vredesnaam zover kunnen komen? Ook 20 jaar terug was Achterstallig Onderhoud een hot topic. Iedereen sprak er schande van en talloze extra miljoenen stroomden richting infrabeheer. Worden daar alleen maar directeuren, managers, aanbestedingsdeskundigen en communicatiemedewerkers van betaalt ? Waar blijft al dat geld ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail: Na Infra op Orde heeft Havenspoorlijn vergelijkbare kwaliteit als reizigersnet | SpoorPro.nl
Infra op Orde in SpoorProTV

ProRail: Na Infra op Orde heeft Havenspoorlijn vergelijkbare kwaliteit als reizigersnet

“De situatie van de spoorinfrastructuur in de Rotterdamse haven is zodanig slecht dat het op dit moment niet mogelijk is om op onderhoudswaarde te contracteren”, zei directeur Accountmanagement Jessica van den Bosch van ProRail woensdag in de uitzending van SpoorProTV. Het project Infra op Orde gaat er volgens haar voor zorgen dat de Havenspoorlijn dezelfde kwaliteit krijgt als het overige spoor in Nederland, zodat het daarna op een goede manier kan worden onderhouden. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen:

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “ProRail: Na Infra op Orde heeft Havenspoorlijn vergelijkbare kwaliteit als reizigersnet”

Pat Rick|21.04.22|12:48

De gang van zaken bij ProRail is allerminst positief. Op de meest belangrijke fronten moet men verbeteren: onderhoud, projecten, verkeersleiding. Helaas ligt de focus nu bij PR en business development (meer geld vragen). NL krijgt te weinig waar voor het mobiliteitsbudget. Waarom kan Infrabel elektrificatie 3 maal goedkoper tegen hogere specs? De grootste uitdaging voor de R’damse haven is niet Antwerpen dat geholpen wordt door Infrabel, maar ProRail

A C F Sierts|21.04.22|13:45

Dit is ronduit verbijsterend…
Er is maar 1 partij verantwoordelijk voor deze beschamende stand van zaken, en dat is ProRail. Hoe heeft dit in vredesnaam zover kunnen komen? Ook 20 jaar terug was Achterstallig Onderhoud een hot topic. Iedereen sprak er schande van en talloze extra miljoenen stroomden richting infrabeheer. Worden daar alleen maar directeuren, managers, aanbestedingsdeskundigen en communicatiemedewerkers van betaalt ? Waar blijft al dat geld ?

Theo Markus|14.04.24|21:18

Verblijven op recreatiepark in Brielle en ondervinden ontzettend veel hinder van spoorverlichting vanuit de Europoort, er staat één lichtmast op het spoor gericht niet op het spoor maar horizontaal richting de brielse dom, melding gedaan bij DCMR maar wordt geen actie ondernomen !

Theo Markus

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.