IJzeren Rijn, spoorlijn,

Nieuw haalbaarheidsonderzoek IJzeren Rijn 2.0 tegen zere been van Vlaams Belang

Er komt dit najaar een nieuw onderzoek naar de haalbaarheid van de Rhein-Ruhr-Rail Connection, ook wel 3RX genoemd. Dat heeft de Belgische minister van Mobiliteit Georges Gilkinet deze week herhaald tijdens een commissievergadering van de Commissie voor Mobiliteit. De uitleg van de minister was tegen het zere been van commissielid Frank Troosters van Vlaams Belang. Hij hekelt het gegeven dat er telkens opnieuw een studie wordt uitgevoerd, zonder dat daar concrete resultaten uit voortvloeien.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Nieuw haalbaarheidsonderzoek IJzeren Rijn 2.0 tegen zere been van Vlaams Belang”

Pat Rick|08.07.21|17:26

Er moet een tunnel komen om het natuurgebied bij Weerterbergen te sparen. Want men is net bezig geweest met ecoducten om De Peel met de Kempen te verbinden, net als de treintunnel door het Groene Hart. En anders zal de IJzeren Rijn dit en de ecologische hoofdstructuur weer teniet doen.

En nu al zijn capaciteitsproblemen te voorzien: zeker als er een extra intercity naar Aken komt en station Haelen. Verder wacht de verdubbeling aan Duitse kant tussen Kaldenkerken en Dulken al ook vele decenia

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuw haalbaarheidsonderzoek IJzeren Rijn 2.0 tegen zere been van Vlaams Belang | SpoorPro.nl
IJzeren Rijn, spoorlijn,

Nieuw haalbaarheidsonderzoek IJzeren Rijn 2.0 tegen zere been van Vlaams Belang

Er komt dit najaar een nieuw onderzoek naar de haalbaarheid van de Rhein-Ruhr-Rail Connection, ook wel 3RX genoemd. Dat heeft de Belgische minister van Mobiliteit Georges Gilkinet deze week herhaald tijdens een commissievergadering van de Commissie voor Mobiliteit. De uitleg van de minister was tegen het zere been van commissielid Frank Troosters van Vlaams Belang. Hij hekelt het gegeven dat er telkens opnieuw een studie wordt uitgevoerd, zonder dat daar concrete resultaten uit voortvloeien.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Nieuw haalbaarheidsonderzoek IJzeren Rijn 2.0 tegen zere been van Vlaams Belang”

Pat Rick|08.07.21|17:26

Er moet een tunnel komen om het natuurgebied bij Weerterbergen te sparen. Want men is net bezig geweest met ecoducten om De Peel met de Kempen te verbinden, net als de treintunnel door het Groene Hart. En anders zal de IJzeren Rijn dit en de ecologische hoofdstructuur weer teniet doen.

En nu al zijn capaciteitsproblemen te voorzien: zeker als er een extra intercity naar Aken komt en station Haelen. Verder wacht de verdubbeling aan Duitse kant tussen Kaldenkerken en Dulken al ook vele decenia

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.