Water op de Havenspoorlijn, foto: Hans-Willem Vroon

Treinverkeer Havenspoorlijn gestremd door gesprongen waterleiding

Op de Rotterdamse Havenspoorlijn in het havengebied Botlek is zaterdagmiddag rond 12.00 uur een leiding gesprongen van watermaatschappij Evides. Daarbij kwam het spoor onder water te staan en moest het treinverkeer worden stilgelegd. Aan het einde van de middag werd er één spoor vrijgegeven, maar het treinverkeer van Pernis naar de emplacementen op Europoort en de Maasvlakte bleef tot zondagochtend gestremd.

Brancheorganisatie RailGood sprak op LinkedIn over “enkele decimeters water op het spoor” en gaf aan dat er ook water in de Botlektunnel stond.

Sectiestoring

ProRail meldde rond 16.30 uur dat een deel van het treinverkeer weer is opgestart. “Eén spoor is vrijgegeven, maar op het andere spoor is nog een sectiestoring. Dit kan pas worden hersteld als het water is weggepompt”, lichtte een woordvoerder toe.

Door de overstroming kwam er zand op de sporen terecht. Nadat het zand werd weggespoeld, kon zaterdagavond het herstel van de sectiestoring van start gaan. Daardoor kon zondagochtend het treinverkeer op de hoofdbaan weer in dienst worden gesteld.

Een woordvoerder van ProRail meldt dat er echter nog gewerkt moet worden aan het herstel van de rangeersporen, omdat die aangetast zijn door het zand. “Dat kan nog wel even gaan duren”, aldus de woordvoerder.

Update: maandag 12.30 uur

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Treinverkeer Havenspoorlijn gestremd door gesprongen waterleiding | SpoorPro.nl
Water op de Havenspoorlijn, foto: Hans-Willem Vroon

Treinverkeer Havenspoorlijn gestremd door gesprongen waterleiding

Op de Rotterdamse Havenspoorlijn in het havengebied Botlek is zaterdagmiddag rond 12.00 uur een leiding gesprongen van watermaatschappij Evides. Daarbij kwam het spoor onder water te staan en moest het treinverkeer worden stilgelegd. Aan het einde van de middag werd er één spoor vrijgegeven, maar het treinverkeer van Pernis naar de emplacementen op Europoort en de Maasvlakte bleef tot zondagochtend gestremd.

Brancheorganisatie RailGood sprak op LinkedIn over “enkele decimeters water op het spoor” en gaf aan dat er ook water in de Botlektunnel stond.

Sectiestoring

ProRail meldde rond 16.30 uur dat een deel van het treinverkeer weer is opgestart. “Eén spoor is vrijgegeven, maar op het andere spoor is nog een sectiestoring. Dit kan pas worden hersteld als het water is weggepompt”, lichtte een woordvoerder toe.

Door de overstroming kwam er zand op de sporen terecht. Nadat het zand werd weggespoeld, kon zaterdagavond het herstel van de sectiestoring van start gaan. Daardoor kon zondagochtend het treinverkeer op de hoofdbaan weer in dienst worden gesteld.

Een woordvoerder van ProRail meldt dat er echter nog gewerkt moet worden aan het herstel van de rangeersporen, omdat die aangetast zijn door het zand. “Dat kan nog wel even gaan duren”, aldus de woordvoerder.

Update: maandag 12.30 uur

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.