DB Schenker Rail

Libor Lochman (CER): Green Deal is onmogelijk zonder langere goederentreinen

Het introduceren van goederentreinen van 740 meter of langer in de hele Europese Unie is een van de belangrijkste doelen voor spoorwegen in de komende jaren op weg naar koolstofneutraliteit, zei Libor Lochman, op het online RailTech Infra Forum 2020. Volgens de CER-directeur is dit de enige manier om de doelen in het Europese klimaatplan de Green Deal te halen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Libor Lochman (CER): Green Deal is onmogelijk zonder langere goederentreinen | SpoorPro.nl
DB Schenker Rail

Libor Lochman (CER): Green Deal is onmogelijk zonder langere goederentreinen

Het introduceren van goederentreinen van 740 meter of langer in de hele Europese Unie is een van de belangrijkste doelen voor spoorwegen in de komende jaren op weg naar koolstofneutraliteit, zei Libor Lochman, op het online RailTech Infra Forum 2020. Volgens de CER-directeur is dit de enige manier om de doelen in het Europese klimaatplan de Green Deal te halen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.