Een goederentrein van DB Cargo in Tilburg

Europese studie naar risico composiet-remblokken voor goederenwagons

De European Union Agency for Railways (ERA) is een onderzoek gestart om de risico’s van LL-remblokken voor goederenwagons in kaart te brengen. ERA doet dit naar aanleiding van een gevaarlijk voorval in 2017 met een goederentrein met gevaarlijke stoffen in Breda. Daarbij waren dit type composiet-remblokken verbrand en werd het loopvlak van de wielen vervormd. Hoewel het incident met een sisser afliep, was er volgens ILT sprake van een verhoogd veiligheidsrisico.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Europese studie naar risico composiet-remblokken voor goederenwagons | SpoorPro.nl
Een goederentrein van DB Cargo in Tilburg

Europese studie naar risico composiet-remblokken voor goederenwagons

De European Union Agency for Railways (ERA) is een onderzoek gestart om de risico’s van LL-remblokken voor goederenwagons in kaart te brengen. ERA doet dit naar aanleiding van een gevaarlijk voorval in 2017 met een goederentrein met gevaarlijke stoffen in Breda. Daarbij waren dit type composiet-remblokken verbrand en werd het loopvlak van de wielen vervormd. Hoewel het incident met een sisser afliep, was er volgens ILT sprake van een verhoogd veiligheidsrisico.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.