DE 6400 locomotief

EU trekt 32 miljoen uit voor inbouw ERTMS in goederenlocomotieven

Bron: Creative Commons

De Europese Unie trekt 32 miljoen euro uit voor de inbouw van spoorbeveiligingssysteem ERTMS in Nederlandse goederenlocomotieven die op de internationale spoorverbinding Rotterdam-Genua rijden. Nederland ontvangt in totaal 82,8 miljoen euro subsidie uit Brussel voor infrastructuurprojecten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “EU trekt 32 miljoen uit voor inbouw ERTMS in goederenlocomotieven”

Arco Sierts|13.12.17|11:06

Omdat ERTMS in Nederland ook STM-ATB omvat, betekent dit wettelijk gezien dat deze locs een complete STM-ATB krijgen, met zowel ATB-EG als ATB-NG. En dus geen incomplete STM met alleen ATB-EG. Alleen met een volwaardige STM-ATB wordt netwerkdekkende veiligheid en interoperabiliteit bereikt. En dat is cruciaal: denk aan de (omrij)routes Nijmegen-Venlo-Roermond, Zwolle-Wierden(-Hengelo), Hengelo-Zutphen(-Apeldoorn) en Almelo-Marienberg(-Coevorden). Of willen we een herhaling van “Stavoren” ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

EU trekt 32 miljoen uit voor inbouw ERTMS in goederenlocomotieven | SpoorPro.nl
DE 6400 locomotief

EU trekt 32 miljoen uit voor inbouw ERTMS in goederenlocomotieven

Bron: Creative Commons

De Europese Unie trekt 32 miljoen euro uit voor de inbouw van spoorbeveiligingssysteem ERTMS in Nederlandse goederenlocomotieven die op de internationale spoorverbinding Rotterdam-Genua rijden. Nederland ontvangt in totaal 82,8 miljoen euro subsidie uit Brussel voor infrastructuurprojecten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “EU trekt 32 miljoen uit voor inbouw ERTMS in goederenlocomotieven”

Arco Sierts|13.12.17|11:06

Omdat ERTMS in Nederland ook STM-ATB omvat, betekent dit wettelijk gezien dat deze locs een complete STM-ATB krijgen, met zowel ATB-EG als ATB-NG. En dus geen incomplete STM met alleen ATB-EG. Alleen met een volwaardige STM-ATB wordt netwerkdekkende veiligheid en interoperabiliteit bereikt. En dat is cruciaal: denk aan de (omrij)routes Nijmegen-Venlo-Roermond, Zwolle-Wierden(-Hengelo), Hengelo-Zutphen(-Apeldoorn) en Almelo-Marienberg(-Coevorden). Of willen we een herhaling van “Stavoren” ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.