Een goederentrein in Oberhausen, Duitsland

Uiterlijk in 2021 einde aan chloortreinen

Foto: Marieke van Gompel

Het incidentele transport van chloor over het spoor zal in 2021 definitief verleden tijd zijn. Daarover heeft staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu donderdag afspraken gemaakt met AkzoNobel. De ambtsvrouw wil dat het chloortransport volledig beëindigd wordt en bovendien moet chlooropslag in Rotterdam veiliger gemaakt worden. Hiermee verwacht ze de risico’s van het omgaan met chloor zo veel mogelijk te beperken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

2 reacties op “Uiterlijk in 2021 einde aan chloortreinen”

IJsbergsla|14.07.17|10:58

Hoe wordt in de toekomst chloor aangevoerd? Per schip of vrachtwagen is veel gevaarlijker, want die twee transportmiddelen heb geen veiligheidssystemen als menselijke fout wordt gemaakt. Vervoer van gevaarlijke stoffen is per spoor nog altijd het veiligst.
Je zou eens in Duitsland in het Rurhgebied langs het spoor moeten staan. Daar kom je gewoon chloortreinen overdag tegen.

Henk aan de Leye|20.07.17|20:12

Niet meer per spoor maar wel vervoer over de weg hoe slim moet je als minister zijn om het stoppen van chloortreinen in zijn algemeen als veilig te bestempelen terwijl het vervoer over de weg toeneemt,je kunt dan als minister beter een “boerenl.l” maken want die gebruikt zijn gezonde verstand.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Uiterlijk in 2021 einde aan chloortreinen | SpoorPro.nl
Een goederentrein in Oberhausen, Duitsland

Uiterlijk in 2021 einde aan chloortreinen

Foto: Marieke van Gompel

Het incidentele transport van chloor over het spoor zal in 2021 definitief verleden tijd zijn. Daarover heeft staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu donderdag afspraken gemaakt met AkzoNobel. De ambtsvrouw wil dat het chloortransport volledig beëindigd wordt en bovendien moet chlooropslag in Rotterdam veiliger gemaakt worden. Hiermee verwacht ze de risico’s van het omgaan met chloor zo veel mogelijk te beperken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

2 reacties op “Uiterlijk in 2021 einde aan chloortreinen”

IJsbergsla|14.07.17|10:58

Hoe wordt in de toekomst chloor aangevoerd? Per schip of vrachtwagen is veel gevaarlijker, want die twee transportmiddelen heb geen veiligheidssystemen als menselijke fout wordt gemaakt. Vervoer van gevaarlijke stoffen is per spoor nog altijd het veiligst.
Je zou eens in Duitsland in het Rurhgebied langs het spoor moeten staan. Daar kom je gewoon chloortreinen overdag tegen.

Henk aan de Leye|20.07.17|20:12

Niet meer per spoor maar wel vervoer over de weg hoe slim moet je als minister zijn om het stoppen van chloortreinen in zijn algemeen als veilig te bestempelen terwijl het vervoer over de weg toeneemt,je kunt dan als minister beter een “boerenl.l” maken want die gebruikt zijn gezonde verstand.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.