Railport Brabant, Tilburg

Nieuwe spoorgoederenverbinding tussen Tilburg en Hongarije

In Tilburg wordt vrijdagavond bij Railterminal Railport Brabant een nieuwe spoorgoederenverbinding in gebruik genomen naar Fokla in Hongarije. Het gaat om een bijzondere treindienst waarbij verschillende soorten ladingen gecombineerd worden in een goederentrein. De goederentrein zal in eerste instantie één keer per week rijden. Naar verwachting wordt het aantal ritten later uitgebreid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

6 reacties op “Nieuwe spoorgoederenverbinding tussen Tilburg en Hongarije”

Trein Acties|21.09.15|10:53

Het zal inderdaad wel niet bij één keer per week blijven, want dan zal het traject niet winstgevend zijn. Wel een hele coole ontwikkeling voor het Europees vrachtverkeer.

Hans Schoenmakers|25.09.15|08:50

Steeds meer goederentreinen via de Brabantroute richting Duitsland en verder. Fijn dat het goed gaat met onze bedrijvigheid en dus de economie. Die treinen zorgen echter ook voor extra overlast en langere wachttijden bij spoorwegovergangen. Door het grote tekort bij ProRail zal de staatssecretaris ongetwijfeld minder investeren in de spoorinfrastructuur buiten de Randstad. Wie is/zijn de dupe? Juist de bewoners aan de route waar nauwelijks ondertunneling van het spoor aanwezig is.

Jos Uitterhoeve|08.10.15|14:27

Helemaal mee eens. We zullen gewoon meer investeringen moeten doen op het gebeid van rail infra structuur. We kunnen in dit kader ook de hartekreet lezen van Trichet. Nederland moet meer uitgeven aan echte investeringen. Het handelsoverschot is groot genoeg.

Jos Uitterhoeve|08.10.15|14:28

Nog een probleem. Eindhoven. Geen noordelijke rondweg, maar een noordelijke treinverbinding. Verder is en blijft het probleem van de gelijkvloerse kruisingen. Dat wordt alleen maar erger.

John Bongarts|08.10.15|16:04

Dat veel goederen via het spoor verloopt is een goede zaak. Maar veel te vaak wordt de omgeving die met de overlast wordt geconfronteerd niet gehoord of vergeten. Het is maar een trein per week en de volgende week weer het zelfde verhaal het is maar een trein per week. En ondertussen zijn het er 180 goederentreinen die over de spoorwegovergang Vierpaardjes midden in de stad in Venlo rijden. En nog steeds geen tunnel!!!!!!!

Arco Sierts|08.10.15|23:27

@John: de verkeerslichten in Venlo staan ook regelmatig op rood. Veel vaker zelfs dan 180 keer per week; eerder 180 keer per dag, denk ik zo. Wat is nou eigenlijk je probleem?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe spoorgoederenverbinding tussen Tilburg en Hongarije | SpoorPro.nl
Railport Brabant, Tilburg

Nieuwe spoorgoederenverbinding tussen Tilburg en Hongarije

In Tilburg wordt vrijdagavond bij Railterminal Railport Brabant een nieuwe spoorgoederenverbinding in gebruik genomen naar Fokla in Hongarije. Het gaat om een bijzondere treindienst waarbij verschillende soorten ladingen gecombineerd worden in een goederentrein. De goederentrein zal in eerste instantie één keer per week rijden. Naar verwachting wordt het aantal ritten later uitgebreid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

6 reacties op “Nieuwe spoorgoederenverbinding tussen Tilburg en Hongarije”

Trein Acties|21.09.15|10:53

Het zal inderdaad wel niet bij één keer per week blijven, want dan zal het traject niet winstgevend zijn. Wel een hele coole ontwikkeling voor het Europees vrachtverkeer.

Hans Schoenmakers|25.09.15|08:50

Steeds meer goederentreinen via de Brabantroute richting Duitsland en verder. Fijn dat het goed gaat met onze bedrijvigheid en dus de economie. Die treinen zorgen echter ook voor extra overlast en langere wachttijden bij spoorwegovergangen. Door het grote tekort bij ProRail zal de staatssecretaris ongetwijfeld minder investeren in de spoorinfrastructuur buiten de Randstad. Wie is/zijn de dupe? Juist de bewoners aan de route waar nauwelijks ondertunneling van het spoor aanwezig is.

Jos Uitterhoeve|08.10.15|14:27

Helemaal mee eens. We zullen gewoon meer investeringen moeten doen op het gebeid van rail infra structuur. We kunnen in dit kader ook de hartekreet lezen van Trichet. Nederland moet meer uitgeven aan echte investeringen. Het handelsoverschot is groot genoeg.

Jos Uitterhoeve|08.10.15|14:28

Nog een probleem. Eindhoven. Geen noordelijke rondweg, maar een noordelijke treinverbinding. Verder is en blijft het probleem van de gelijkvloerse kruisingen. Dat wordt alleen maar erger.

John Bongarts|08.10.15|16:04

Dat veel goederen via het spoor verloopt is een goede zaak. Maar veel te vaak wordt de omgeving die met de overlast wordt geconfronteerd niet gehoord of vergeten. Het is maar een trein per week en de volgende week weer het zelfde verhaal het is maar een trein per week. En ondertussen zijn het er 180 goederentreinen die over de spoorwegovergang Vierpaardjes midden in de stad in Venlo rijden. En nog steeds geen tunnel!!!!!!!

Arco Sierts|08.10.15|23:27

@John: de verkeerslichten in Venlo staan ook regelmatig op rood. Veel vaker zelfs dan 180 keer per week; eerder 180 keer per dag, denk ik zo. Wat is nou eigenlijk je probleem?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.