Akkoord over uitbreiding netwerk van spoorgoederencorridors

De Europese transportministers hebben besloten om het netwerk van spoorcorridors voor het goederenvervoer uit te breiden. Daarbij wordt in Nederland Vlissingen aangesloten op Corridors 1 en 2, Amsterdam op Corridor 2, en Tata Steel in IJmuiden op Corridor 1. De Brabantroute wordt nu formeel aan Corridor 1 toegevoegd als omleiding voor de Betuweroute. De transportministers van dertien landen kwamen woensdag in Luxemburg bij elkaar ter ere van de ondertekening van het akkoord.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Akkoord over uitbreiding netwerk van spoorgoederencorridors | SpoorPro.nl

Akkoord over uitbreiding netwerk van spoorgoederencorridors

De Europese transportministers hebben besloten om het netwerk van spoorcorridors voor het goederenvervoer uit te breiden. Daarbij wordt in Nederland Vlissingen aangesloten op Corridors 1 en 2, Amsterdam op Corridor 2, en Tata Steel in IJmuiden op Corridor 1. De Brabantroute wordt nu formeel aan Corridor 1 toegevoegd als omleiding voor de Betuweroute. De transportministers van dertien landen kwamen woensdag in Luxemburg bij elkaar ter ere van de ondertekening van het akkoord.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.