Goederentrein, ketelwagens

EVO: snel beslissen over vervoer gevaarlijke stoffen

Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu moet ervoor zorgen dat het vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor geen vertraging oploopt. Dat zegt belangenorganisatie EVO. Bedrijven kunnen schade ondervinden als er geen alternatief komt voor de Betuweroute, zo verwacht EVO. Door bouwwerkzaamheden aan het Duitse deel van de goederenspoorlijn kunnen er tussen 2015 en 2022 veel minder treinen over de Betuweroute rijden. De Tweede Kamer debatteert donderdag over het vervoer van gevaarlijke stoffen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “EVO: snel beslissen over vervoer gevaarlijke stoffen”

Henk-Jan Wormgoor|07.02.14|00:30

Nederland is ongeschikt voor goederenvervoer over het bestaande spoor.
Basisnet is een rampnet.
73 km nieuw spoor in Duitsland in ca. 10 jaar is ca. 7 km per jaar.
Dat is treiteren, boycotten en inefficient werken van Duitsland.
In 5 jaar werden ca 70 jaar geleden autobahnen gemaakt.
Europa moet Duitsland dwingen snel en effectief mee te werken aan RFC1 en RFC8.
Duitsland veroorzaakt enorm veel overlast en schade.
Europese steun is nodig. RFC1 en RFC8 is de oplossing; basis net niet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.