Strukton Rail, G1206

Rechter draait verbod Inspectie over Strukton-locomotief terug

Strukton Rail mag de komende tijd weer met een losse locomotief van het type G1206 rijden. Dat heeft de voorzieningenrechter bepaald. Daarmee is de maatregel die de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in juni aan Strukton Rail oplegde, voorlopig ongedaan gemaakt. De inspectie bepaalde toen dat G1206-locomotieven vanwege veiligheidsproblemen alleen nog maar met wagons mogen rijden.

De uitspraak van de voorzieningenrechter geldt in elk geval tot zes weken nadat ILT een beslissing genomen heeft in de nog lopende bodemprocedure op het bezwaar van Strukton Rail.

Veiligheidssysteem

Vervoerders met locomotieven van het type G1206 en G2000 mochten van de inspectie vanwege problemen met detectiesystemen in de railinfrastructuur in juni van dit jaar niet meer met losse locomotieven rijden, maar alleen nog met locomotieven met wagons erachter.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rechter draait verbod Inspectie over Strukton-locomotief terug | SpoorPro.nl
Strukton Rail, G1206

Rechter draait verbod Inspectie over Strukton-locomotief terug

Strukton Rail mag de komende tijd weer met een losse locomotief van het type G1206 rijden. Dat heeft de voorzieningenrechter bepaald. Daarmee is de maatregel die de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in juni aan Strukton Rail oplegde, voorlopig ongedaan gemaakt. De inspectie bepaalde toen dat G1206-locomotieven vanwege veiligheidsproblemen alleen nog maar met wagons mogen rijden.

De uitspraak van de voorzieningenrechter geldt in elk geval tot zes weken nadat ILT een beslissing genomen heeft in de nog lopende bodemprocedure op het bezwaar van Strukton Rail.

Veiligheidssysteem

Vervoerders met locomotieven van het type G1206 en G2000 mochten van de inspectie vanwege problemen met detectiesystemen in de railinfrastructuur in juni van dit jaar niet meer met losse locomotieven rijden, maar alleen nog met locomotieven met wagons erachter.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.