‘Verdwijnen rode diesel kost spoorgoederenvervoer 4,5 miljoen’

Het verdwijnen van de rode diesel per 1 januari 2013 kost de spoorgoederenvervoerders jaarlijks 4,5 miljoen euro. Dat blijkt uit een inventarisatiestudie van KNV Spoorgoederenvervoer. Voor rode diesel in voorraad moet het verschil tussen het lage accijnstarief en het hoge accijnstarief (17 cent per liter) worden bijbetaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Verdwijnen rode diesel kost spoorgoederenvervoer 4,5 miljoen’ | SpoorPro.nl

‘Verdwijnen rode diesel kost spoorgoederenvervoer 4,5 miljoen’

Het verdwijnen van de rode diesel per 1 januari 2013 kost de spoorgoederenvervoerders jaarlijks 4,5 miljoen euro. Dat blijkt uit een inventarisatiestudie van KNV Spoorgoederenvervoer. Voor rode diesel in voorraad moet het verschil tussen het lage accijnstarief en het hoge accijnstarief (17 cent per liter) worden bijbetaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.