DB Schenker Rail

Goederentreinen rijden harder in 2013

Goederentreinen gaan op een groot aantal trajecten de snelheid verhogen van 85 kilometer per uur naar 95 kilometer per uur. Doordat het goederenvervoer zal stabiliseren in 2013 levert dit een capaciteitsverhoging op voor de personenvervoerders. Dat blijkt uit de capaciteitsverdeling 2013 van spoorbeheerder ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Goederentreinen rijden harder in 2013”

Wim|23.08.12|21:46

Als een goederentrein vanuit Bad Bentheim er 5 uur overdoet om de haven van Rotterdam te bereiken is hier zeker nog veel winst te behalen. Met de vrachtauto ben je er in 2,5 uur en hoef je niet om te rijden via Hengelo-Almelo-Deventer-Amersfoort-Weesp-Breukelen-Woerden-Gouda.

Uitvoeren dus de goederenroute oost nederland, dat levert pas een tijdwinst op.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.