• Home
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube
  • RijschoolPro
  • TaxiPro
  • TankPro
  • OVPro
  • SpoorPro
  • FluxEnergie
  • CarwashPro
  • Zelfrijdend Vervoer
  • RailFreight
  • RailTech
  • VerkeersNet
  • NT
SpoorPro.nl – Vakblad voor railbedrijven
Menu
  • Home
  • Spoorbouw
  • Materieel
  • Goederenvervoer
  • Innovatie
  • Specials
  • Vacaturebank
  • Adverteren

Foto’s: RET 50 jaar

Wekelijkse Nieuwsbrief

Partners

ETS Spoor
LegalRail
voestalpine Railpro
Alom
De Meteoor
Ricardo Rail
Asset.Insight.
Dekra
DualInventive
CGI Nederland
Thales
Strukton Rail
Intraffic
TÜV SÜD Nederland BV

Kennispartners

Railforum
TU Delft

Vacatures in de spoorsector

  • Projectleider tram & metro
    SVO-rail BV
    Baarn
  • Ervaren Projectleider Spoorwegtechniek
    SVO-rail BV
    Baarn
  • Junior adviseur railvoertuigen
    SVO-rail BV
    Baarn
  • Product- & Technisch Projectmanager (FT)
    ETS Spoor BV
    Purmerend
  • Werkvoorbereider Baan
    SVO-rail BV
    Baarn
Bekijk alle vacaturesPlaats vacature

Populaire artikelen

  • Meest gelezen
  • Meeste reacties
  • Eerste Kamer verdeeld over wetsvoorstel Vierde Spoorwegpakket
  • NS gaat beproeven of intercity tussen Groningen en Den Haag sneller kan
  • Herstel software moet einde maken aan stilvallende HSL-treinen
  • Verkeerde kraagbouten gebruikt bij vernieuwing Zaanlijn
  • Storingen HSL ook na software-update nog niet opgelost
  • Machinist ontspoorde locomotief gebruikte geen afstandssignalering
  • Wim van de Camp: Concurrentie op het spoor houdt NS scherp
  • Duitsland wil voortrekker zijn in heractivering IJzeren Rijn
  • Nieuwe Flirt-treinen voor spoorlijn Maastricht-Aken goedgekeurd
  • Opnieuw problemen met Flirt 3-treinen van Keolis Deutschland
  • Toekomstbeeld OV: IC-netwerken sluiten aan op HSL-lijnen
  • Geslaagde testrit snellere intercity Groningen-Den Haag
  • Verkeerde kraagbouten gebruikt bij vernieuwing Zaanlijn
  • 'In 2040 elke tien minuten een intercity tussen 9 steden'
  • Wim van de Camp: Concurrentie op het spoor houdt NS scherp
  • Nieuwe Flirt-treinen voor spoorlijn Maastricht-Aken goedgekeurd
  • 'Toekomstbeeld Openbaar Vervoer te veel gericht op Randstad'
  • NS gaat beproeven of intercity tussen Groningen en Den Haag sneller kan
  • PHS-contract Eindhoven naar Movares
  • Gemeenteraad Utrecht wil uitleg over omstreden miljoenen voor Uithoflijn

Facebook

Twitter

2.057 followers
Volg ons op Twitter

‘Statistische bril’ steeds belangrijker bij spooronderhoud

24-01-2019|Reageer|door: Marieke van Gompel
Data analyseren bij Asset Insight, foto: Marina Kemp
“We komen in een wereld terecht waarin we op het gebied van assetmanagement steeds meer een statistische bril durven op te zetten. Dat is een flinke omslag voor de spoorsector die van oudsher redelijk technisch...Lees verder

  • Eerste Kamer verdeeld over wetsvoorstel Vierde Spoorwegpakket Diverse partijen in de Eerste Kamer hebben hun twijfels geuit over de voordelen...
  • Jaaroverzicht deel 2: nieuwe spoorinnovaties en tragiek In de tweede helft van 2018 blijft de capaciteitsverhoging op het spoor onderwerp...
  • Jaaroverzicht deel 1: spoorgoederenvervoer in de lift en tegenslag In de eerste helft van 2018 zijn er mooie stappen gezet in de...
  • ‘Verbinding Berlijn-München voorbeeld voor snelle treindienst Berlijn-Amsterdam’ De spoorverbinding tussen Berlijn en München is een mooi voorbeeld voor de snelle...
  • Sensoralarm bij bevroren wissels voorkomt storingen Binnen drie jaar wil ProRail alle 5.500 verwarmde wissels op het kernnet voorzien...
Een uitgave van ProMedia Group
ProMedia Group
ProMedia Group
Willemstraat 5
4811 AH Breda
Tel: +31 76 3030374
redactie@spoorpro.nl
  • Colofon
  • Adverteren
  • Disclaimer
  • Partners
  • RSS
  • Tips
  • SpoorPro.nl nieuwsbox
  • Video
  • Privacy policy

Ontvang het laatste nieuws

Meld je gratis aan en ontvang wekelijks het laatste nieuws direct per e-mail.

© 2012–2019 SpoorPro.nl

Om de website van SpoorPro.nl goed te laten functioneren, analyseren en verbeteren, maakt ProMedia Group gebruik van cookies. We vragen hiervoor uw toestemming. Meer informatie