‘Er gebeurt veel, maar het is te weinig’
Is de spoorsector klaar voor de volumegroei die noodzakelijk is als gevolg van de klimaatopgave? En welke Europese ontwikkelingen staan de sector te wachten? Ad Toet, projectleider van het Europese ELETA-programma en voormalig directeur van Koninklijk Nederlands Vervoer, kijkt in zijn column voor SpoorPro terug op het afgelopen jaar en blikt alvast vooruit.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Wat er verder wel gebeurt is helaas ook nog contraproductief: de BTW op OV-tickets gaat van 6 naar 9%
er gebeurt ook nog wat contraproductiefs: de BTW op OV-tickets gaat per 1 januari van 6 naar 9%. Men is echt goed bezig!
Als nu 10 zoveel forenzen de auto gebruiken,betekent dit dat als 10% de trein wil nemen er een verdubbeling van de trein capaciteit(en voor en na transport)nodig is
gezien het karakter van de auto als melkkoe voor de belastingdienst wordt dit heel pijnlijk:
verdubbeling kosten OV en 10% minder accijns op brandstof en wegenbelasting,assurantie belasting, BPM etc,droom zacht
dit nog afgezien van de enorme investeringen in spoor, beveiliging en stations ook met co2 uitstoot en lange afschrijving