Arriva noemt boete ‘een klap in het gezicht’

Arriva-trein op de Maaslijn
Een Arriva-trein via de Maaslijn onderweg van Venlo naar Roermond. Rob Dammers/Flickr

Provincie Limburg heeft Arriva een boete van bijna negen ton gegeven voor vertraagde en uitgevallen treinen. Regiodirecteur Michiel Cusell noemt dit besluit ‘een klap in het gezicht’ van de vervoerder.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “Arriva noemt boete ‘een klap in het gezicht’”

Patrick EHV|19.09.24|15:20

Een klap die Arriva had moeten zien aankomen en had moeten voorkomen: de Arrivatreinlijnen in het zuiden bungelden regelmatig onderaan de prestatielijsten van lijnen in Nederland de laatste paar jaar. Tijd genoeg gehad om te verbeteren, maar dat is niet gelukt. Dus dit kan niet zo doorgaan. De boete is niet leuk, maar de reizigers verdienen beter.

Beter is het om de regiolijnen low-cost te organiseren en met elkaar te verbinden zodat er geen fragmentatie is en regio’s elkaar kunnen ondersteunen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Arriva noemt boete ‘een klap in het gezicht’ | SpoorPro.nl

Arriva noemt boete ‘een klap in het gezicht’

Arriva-trein op de Maaslijn
Een Arriva-trein via de Maaslijn onderweg van Venlo naar Roermond. Rob Dammers/Flickr

Provincie Limburg heeft Arriva een boete van bijna negen ton gegeven voor vertraagde en uitgevallen treinen. Regiodirecteur Michiel Cusell noemt dit besluit ‘een klap in het gezicht’ van de vervoerder.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “Arriva noemt boete ‘een klap in het gezicht’”

Patrick EHV|19.09.24|15:20

Een klap die Arriva had moeten zien aankomen en had moeten voorkomen: de Arrivatreinlijnen in het zuiden bungelden regelmatig onderaan de prestatielijsten van lijnen in Nederland de laatste paar jaar. Tijd genoeg gehad om te verbeteren, maar dat is niet gelukt. Dus dit kan niet zo doorgaan. De boete is niet leuk, maar de reizigers verdienen beter.

Beter is het om de regiolijnen low-cost te organiseren en met elkaar te verbinden zodat er geen fragmentatie is en regio’s elkaar kunnen ondersteunen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.