Thalys

‘Communicatie grootste uitdaging internationaal treinverkeer’

Afbeelding: Thalys

Het niet op elkaar aansluiten van technische systemen wordt vaak genoemd als de grootste uitdaging van grensoverschrijdend treinverkeer. De communicatie tussen de betrokken partijen is misschien wel een groter probleem, zo bleek woensdag tijdens een bijeenkomst van Railforum over het onderwerp in Eindhoven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “‘Communicatie grootste uitdaging internationaal treinverkeer’”

Roel Bartlema|16.05.19|15:35

´Omstreeks 1800´ lag er nog geen meter spoor in Nederland. Sterker nog, wereldwijd waren er in die dagen nog geen echte spoorlijnen te vinden, hoogstens een paar houten mijnspoortjes waarover door paarden getrokken karretjes hun lading vervoerden. De eerste Nederlandse spoorlijn werd pas in 1839 in gebruik genomen.

Pat Rick|17.05.19|09:29

@Roel Bartlema: waarschijnlijk bedoelt de auteur 1900, toen er al wel veel trein/tramlijntjes lagen

Overigens is bewustzijn van cultuurverschillen belangrijk, want de zuidelijke Nederlanden hebben zich niet voor niets verzelfstandigd. Nu worden die verschillen minder maar nog steeds deal breakers Gerard Hofstede beschrijft de verschillen in verschillende dimensies
Ook belangrijk om de politiek van dat land te begrijpen en te kijken hoe lokale politici kunnen ‘scoren’ met international projecten

John rdam|20.05.19|19:07

Als de landelijke concessieverlener niet verder kijkt dan de grens krijg je inderdaad een raar aanbod: in binnenlands vervoer moet NS globaal tussen 6 en 24 uur een frequente dienst aanbieden. Maar zodra je de grens over gaat is blijkbaar tussen 7 en 22 uur voldoende. Toch ligt Antwerpen vanuit Rotterdam gezien dichterbij dan Eindhoven of Arnhem.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Communicatie grootste uitdaging internationaal treinverkeer’ | SpoorPro.nl
Thalys

‘Communicatie grootste uitdaging internationaal treinverkeer’

Afbeelding: Thalys

Het niet op elkaar aansluiten van technische systemen wordt vaak genoemd als de grootste uitdaging van grensoverschrijdend treinverkeer. De communicatie tussen de betrokken partijen is misschien wel een groter probleem, zo bleek woensdag tijdens een bijeenkomst van Railforum over het onderwerp in Eindhoven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “‘Communicatie grootste uitdaging internationaal treinverkeer’”

Roel Bartlema|16.05.19|15:35

´Omstreeks 1800´ lag er nog geen meter spoor in Nederland. Sterker nog, wereldwijd waren er in die dagen nog geen echte spoorlijnen te vinden, hoogstens een paar houten mijnspoortjes waarover door paarden getrokken karretjes hun lading vervoerden. De eerste Nederlandse spoorlijn werd pas in 1839 in gebruik genomen.

Pat Rick|17.05.19|09:29

@Roel Bartlema: waarschijnlijk bedoelt de auteur 1900, toen er al wel veel trein/tramlijntjes lagen

Overigens is bewustzijn van cultuurverschillen belangrijk, want de zuidelijke Nederlanden hebben zich niet voor niets verzelfstandigd. Nu worden die verschillen minder maar nog steeds deal breakers Gerard Hofstede beschrijft de verschillen in verschillende dimensies
Ook belangrijk om de politiek van dat land te begrijpen en te kijken hoe lokale politici kunnen ‘scoren’ met international projecten

John rdam|20.05.19|19:07

Als de landelijke concessieverlener niet verder kijkt dan de grens krijg je inderdaad een raar aanbod: in binnenlands vervoer moet NS globaal tussen 6 en 24 uur een frequente dienst aanbieden. Maar zodra je de grens over gaat is blijkbaar tussen 7 en 22 uur voldoende. Toch ligt Antwerpen vanuit Rotterdam gezien dichterbij dan Eindhoven of Arnhem.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.