Medewerkers van spooraannemer Asset Rail

Asset Rail wint onderhoudscontract in Drenthe

Asset Rail heeft de aanbesteding voor het Prestatie Gericht Onderhoud-contract Drenthe2 gewonnen. De spooraannemer gaat vanaf deze zomer vijf jaar lang het spooronderhoud in en rond Zwolle en een groot deel van Drenthe verzorgen. Het gaat om het contract Drenthe2 dat in opdracht van ProRail wordt uitgevoerd. De partijen ondertekenden woensdag daarvoor het contract.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Asset Rail wint onderhoudscontract in Drenthe”

Carlo van Erp|09.02.17|20:30

Leuk, nog meer inhuur op het spoor…

Hans Binee|10.02.17|11:30

Carlo , je zou je ook kunnen af vragen waarom Strukton steeds er naast grijpt . Ze zijn nu al een gedeelte van de Maaslijn de Peel en nu Drente2 kwijt . Misschien te duur of teveel overhead ?

Carlo,

Aangezien we jaren onder dezelfde vlag hebben gewerkt,hoeven we er geen discussie over te voeren dat Strukton projectmatig altijd mooi stukje kwaliteit levert.
Ik heb dan ook 12,5 jaar met liefde voor deze aannemer gewerkt,en ben er nooit wat tekort gekomen.
We praten dan ook over het Systems,die hardwerkende mensen heeft .
Helaas gaat dit niet altijd op voor de PCA’s van Strukton,waar mensen werken die minder hard lopen.
Dit was ook te zien in de PGO-overdrachten naar Asset Rail.

huidige cijfers van SW-storingen in Eemland zijn nu extreem laag.
Dit zijn wel keiharde feiten,ProRail ziet deze cijfers ook.
De overdracht afgelopen jaar van de Peel was hetzelfde drama,de monteurs hebben extreme uren gedraaid in de start van het contractgebied.
Treindienstleiders waren vaak verbaast over het vlotte aanpakken van storingen.
Feiten: cijfers van storingen lopen flink omlaag,en de ‘kleine’ aannemer wordt in afgelopen maanden 2x zo groot

Hans Binee|06.06.17|14:02

Ik spreek nog diverse mensen die van Strukton PCA overgestapt zijn naar Asset Rail en voor velen is het een verademing dat ze nu bij Asset werken .

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Asset Rail wint onderhoudscontract in Drenthe | SpoorPro.nl
Medewerkers van spooraannemer Asset Rail

Asset Rail wint onderhoudscontract in Drenthe

Asset Rail heeft de aanbesteding voor het Prestatie Gericht Onderhoud-contract Drenthe2 gewonnen. De spooraannemer gaat vanaf deze zomer vijf jaar lang het spooronderhoud in en rond Zwolle en een groot deel van Drenthe verzorgen. Het gaat om het contract Drenthe2 dat in opdracht van ProRail wordt uitgevoerd. De partijen ondertekenden woensdag daarvoor het contract.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Asset Rail wint onderhoudscontract in Drenthe”

Carlo van Erp|09.02.17|20:30

Leuk, nog meer inhuur op het spoor…

Hans Binee|10.02.17|11:30

Carlo , je zou je ook kunnen af vragen waarom Strukton steeds er naast grijpt . Ze zijn nu al een gedeelte van de Maaslijn de Peel en nu Drente2 kwijt . Misschien te duur of teveel overhead ?

Carlo,

Aangezien we jaren onder dezelfde vlag hebben gewerkt,hoeven we er geen discussie over te voeren dat Strukton projectmatig altijd mooi stukje kwaliteit levert.
Ik heb dan ook 12,5 jaar met liefde voor deze aannemer gewerkt,en ben er nooit wat tekort gekomen.
We praten dan ook over het Systems,die hardwerkende mensen heeft .
Helaas gaat dit niet altijd op voor de PCA’s van Strukton,waar mensen werken die minder hard lopen.
Dit was ook te zien in de PGO-overdrachten naar Asset Rail.

huidige cijfers van SW-storingen in Eemland zijn nu extreem laag.
Dit zijn wel keiharde feiten,ProRail ziet deze cijfers ook.
De overdracht afgelopen jaar van de Peel was hetzelfde drama,de monteurs hebben extreme uren gedraaid in de start van het contractgebied.
Treindienstleiders waren vaak verbaast over het vlotte aanpakken van storingen.
Feiten: cijfers van storingen lopen flink omlaag,en de ‘kleine’ aannemer wordt in afgelopen maanden 2x zo groot

Hans Binee|06.06.17|14:02

Ik spreek nog diverse mensen die van Strukton PCA overgestapt zijn naar Asset Rail en voor velen is het een verademing dat ze nu bij Asset werken .

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.