Brand onderstation Roosendaal, foto: Roosendaal

Treinverkeer naar Roosendaal hervat dankzij ‘bypass’

Dankzij een ‘bypass’ konden woensdag weer treinen van en naar het treinstation van Roosendaal rijden. In de nacht van maandag op dinsdag ontstond er een brand in het onderstation, daardoor raakten kabels en leidingen ernstig beschadigd raakten. De brand veroorzaakte kortsluiting, waardoor er geen stroom meer op de bovenleiding staat. Daardoor kwam het treinverkeer van en naar Roosendaal volledig stil te staan.

Monteurs hebben een ‘bypass’ aangelegd om stroom af te tappen van andere onderstations. Woensdag stond er  weer voldoende spanning op de bovenleidingen om treinen te laten rijden.

Onderzoek naar brand

De brand heeft een behoorlijke schade (zie foto) veroorzaakt aan de apparatuur en kabels en leidingen in het onderstation. ProRail onderzoekt hoe de brand kon ontstaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Treinverkeer naar Roosendaal hervat dankzij ‘bypass’ | SpoorPro.nl
Brand onderstation Roosendaal, foto: Roosendaal

Treinverkeer naar Roosendaal hervat dankzij ‘bypass’

Dankzij een ‘bypass’ konden woensdag weer treinen van en naar het treinstation van Roosendaal rijden. In de nacht van maandag op dinsdag ontstond er een brand in het onderstation, daardoor raakten kabels en leidingen ernstig beschadigd raakten. De brand veroorzaakte kortsluiting, waardoor er geen stroom meer op de bovenleiding staat. Daardoor kwam het treinverkeer van en naar Roosendaal volledig stil te staan.

Monteurs hebben een ‘bypass’ aangelegd om stroom af te tappen van andere onderstations. Woensdag stond er  weer voldoende spanning op de bovenleidingen om treinen te laten rijden.

Onderzoek naar brand

De brand heeft een behoorlijke schade (zie foto) veroorzaakt aan de apparatuur en kabels en leidingen in het onderstation. ProRail onderzoekt hoe de brand kon ontstaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.