Treinstation Breda, foto: René de Wit

Dijksma schrapt geen corridors uit Programma Hoogfrequent Spoor

Ondanks het verwachte financiële tekort zullen er geen spoorlijnen uit het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) worden geschrapt. Dat meldt staatsscretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. Met het doorvoeren van besparingen en versoberingen lukt het volgens de bewindsvrouw om het potentiële tekort terug te brengen tot tweehonderd miljoen euro. Dat is zeven procent van het resterende budget voor PHS. Het totale budget van het spoorprogramma is 2,8 miljard euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Dijksma schrapt geen corridors uit Programma Hoogfrequent Spoor”

Wiebe Goossen|15.09.16|15:23

Het is wel te hopen dat er dan geen gelijkvloerse spoorwegovergangen meer zullen zijn op de trajecten in kwestie! Die ‘aanrijdingen met een persoon’ zijn uiterst hinderlijk en niet bepaald bevorderend voor de stabiele dienstregeling die voor “PHS” toch nodig is!

Ton Spies|22.09.16|14:19

PHS is een spoorprogramma met als doel om op alle belangrijke spoortrajecten iedere tien minuten een trein te laten rijden.

Worden daarmee alle trajecten waar niet iedere tien minuten een trein rijdt onbelangrijk?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dijksma schrapt geen corridors uit Programma Hoogfrequent Spoor | SpoorPro.nl
Treinstation Breda, foto: René de Wit

Dijksma schrapt geen corridors uit Programma Hoogfrequent Spoor

Ondanks het verwachte financiële tekort zullen er geen spoorlijnen uit het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) worden geschrapt. Dat meldt staatsscretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. Met het doorvoeren van besparingen en versoberingen lukt het volgens de bewindsvrouw om het potentiële tekort terug te brengen tot tweehonderd miljoen euro. Dat is zeven procent van het resterende budget voor PHS. Het totale budget van het spoorprogramma is 2,8 miljard euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Dijksma schrapt geen corridors uit Programma Hoogfrequent Spoor”

Wiebe Goossen|15.09.16|15:23

Het is wel te hopen dat er dan geen gelijkvloerse spoorwegovergangen meer zullen zijn op de trajecten in kwestie! Die ‘aanrijdingen met een persoon’ zijn uiterst hinderlijk en niet bepaald bevorderend voor de stabiele dienstregeling die voor “PHS” toch nodig is!

Ton Spies|22.09.16|14:19

PHS is een spoorprogramma met als doel om op alle belangrijke spoortrajecten iedere tien minuten een trein te laten rijden.

Worden daarmee alle trajecten waar niet iedere tien minuten een trein rijdt onbelangrijk?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.