Intercity's, passeren, trein, NS

Iedere 10 minuten een trein Eindhoven-Amsterdam vanaf 2018

Foto: ANP, niet meer gebruiken!

NS start vanaf december volgend jaar met hoogfrequent rijden op het spoortraject tussen Amsterdam en Eindhoven. Reizigers kunnen met ingang van die datum om de tien minuten een trein pakken in beide richtingen. Op dit moment rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen deze steden. Op het traject Utrecht-Houten-Castellum rijdt er vanaf dat moment iedere tien minuten een Sprinter.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Iedere 10 minuten een trein Eindhoven-Amsterdam vanaf 2018”

Jan-Willem Tinselboer|29.07.16|11:12

Koperdiefstal nabij Eindhoven leidde op 30 juni 2016 o.a. tot uitval van de IC-treinen Heerlen – Schiphol en tot overbevolking van IC-treinen Maastricht – Alkmaar.
Onwil? Onkunde?
Er reden geen IC-treinen Schiphol – ‘s-Hertogenbosch. Met twee machinisten hadden die IC kunnen kopmaken op het middenspoor tussen Drongelens Kanaal en overweg Loonsebaan (Vught Aansluiting).
Geen wijzigingen perronsporen, een zinvol minimum aan omroepberichten en servicemedewerkers verstrekken gerichte informatie.

Jan-Willem Tinselboer|23.08.16|11:32

Vrijdag 19 augustus aanrijding met persoon: geen treinen Boxtel- Eindhoven.
Zaterdag 20 augustus opnieuw koperdiefstal bij Eindhoven: uitval van treinen.
Beide dagen geen IC-treinen ‘s-Hertogenbosch – Schiphol.
Voor velen vermijdbare reistijdverlenging, treinen die wel reden meer dan vol.
Deze belabberde kwaliteit zet de geloofwaardigheid van PHS, van zes retourritten / uur, steeds weer onder druk.
“Winterdienstregeling” ongeacht jaargetijde.
Aangepast reisadvies?
Actief ontmoedigingsbeleid!

Jan-Willem Tinselboer|02.09.16|12:34

Wisselstoring Helmond Brouwhuis leidde op 31 augustus tot uitval en/of vertraging van stop- en IC-treinen tussen Eindhoven en Helmond. De wissels zijde Helmond ’t Hout functioneerden naar behoren.
Waarom uitval? Waarom vertraging?
Als zelfs het akkefietje “Brouwhuis, treinkeren te Helmond” niet beheerst wordt, wat mogen de reizigers dan verwachten van hoogfrequent spoor tussen Eindhoven en Amsterdam?
Lange wachttijd overweg Verlengde Stationsstraat leidde tot riskant gedrag van voetgangers.

Jan-Willem Tinselboer|13.09.16|12:50

Zondagmiddag (11 sept.) vertrok de stoptrein naar Utrecht te laat uit Breda. Pogingen de vertraging te beperken mislukten te Tilburg: de stoptrein van Universiteit (West) naar Eindhoven kreeg voorrang.
Dankzij nog steeds meerdere minuten vertraging bij aankomst te ‘s-Hertogenbosch kreeg ook de IC naar Schiphol voorrang.
Tot twaalf treinen per uur en per richting en niet voorsPelbare (voorsTelbare?) vervolgvertragingen laten PHS verworden tot een Variete-programma Vol Verrassingen.

Daan van Geffen|20.09.17|12:29

De IC’s rijden in het zuiden door naar Maastricht, Heerlen en Venlo. In het noorden naar Den Helder, Alkmaar en Enkhuizen. Is er ook al iets bekend welke dan wat gaat rijden? Maastricht- Den Helder, Heerlen- Enkhuizen en Venlo-Alkmaar of hoe gaan ze dit doen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Iedere 10 minuten een trein Eindhoven-Amsterdam vanaf 2018 | SpoorPro.nl
Intercity's, passeren, trein, NS

Iedere 10 minuten een trein Eindhoven-Amsterdam vanaf 2018

Foto: ANP, niet meer gebruiken!

NS start vanaf december volgend jaar met hoogfrequent rijden op het spoortraject tussen Amsterdam en Eindhoven. Reizigers kunnen met ingang van die datum om de tien minuten een trein pakken in beide richtingen. Op dit moment rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen deze steden. Op het traject Utrecht-Houten-Castellum rijdt er vanaf dat moment iedere tien minuten een Sprinter.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Iedere 10 minuten een trein Eindhoven-Amsterdam vanaf 2018”

Jan-Willem Tinselboer|29.07.16|11:12

Koperdiefstal nabij Eindhoven leidde op 30 juni 2016 o.a. tot uitval van de IC-treinen Heerlen – Schiphol en tot overbevolking van IC-treinen Maastricht – Alkmaar.
Onwil? Onkunde?
Er reden geen IC-treinen Schiphol – ‘s-Hertogenbosch. Met twee machinisten hadden die IC kunnen kopmaken op het middenspoor tussen Drongelens Kanaal en overweg Loonsebaan (Vught Aansluiting).
Geen wijzigingen perronsporen, een zinvol minimum aan omroepberichten en servicemedewerkers verstrekken gerichte informatie.

Jan-Willem Tinselboer|23.08.16|11:32

Vrijdag 19 augustus aanrijding met persoon: geen treinen Boxtel- Eindhoven.
Zaterdag 20 augustus opnieuw koperdiefstal bij Eindhoven: uitval van treinen.
Beide dagen geen IC-treinen ‘s-Hertogenbosch – Schiphol.
Voor velen vermijdbare reistijdverlenging, treinen die wel reden meer dan vol.
Deze belabberde kwaliteit zet de geloofwaardigheid van PHS, van zes retourritten / uur, steeds weer onder druk.
“Winterdienstregeling” ongeacht jaargetijde.
Aangepast reisadvies?
Actief ontmoedigingsbeleid!

Jan-Willem Tinselboer|02.09.16|12:34

Wisselstoring Helmond Brouwhuis leidde op 31 augustus tot uitval en/of vertraging van stop- en IC-treinen tussen Eindhoven en Helmond. De wissels zijde Helmond ’t Hout functioneerden naar behoren.
Waarom uitval? Waarom vertraging?
Als zelfs het akkefietje “Brouwhuis, treinkeren te Helmond” niet beheerst wordt, wat mogen de reizigers dan verwachten van hoogfrequent spoor tussen Eindhoven en Amsterdam?
Lange wachttijd overweg Verlengde Stationsstraat leidde tot riskant gedrag van voetgangers.

Jan-Willem Tinselboer|13.09.16|12:50

Zondagmiddag (11 sept.) vertrok de stoptrein naar Utrecht te laat uit Breda. Pogingen de vertraging te beperken mislukten te Tilburg: de stoptrein van Universiteit (West) naar Eindhoven kreeg voorrang.
Dankzij nog steeds meerdere minuten vertraging bij aankomst te ‘s-Hertogenbosch kreeg ook de IC naar Schiphol voorrang.
Tot twaalf treinen per uur en per richting en niet voorsPelbare (voorsTelbare?) vervolgvertragingen laten PHS verworden tot een Variete-programma Vol Verrassingen.

Daan van Geffen|20.09.17|12:29

De IC’s rijden in het zuiden door naar Maastricht, Heerlen en Venlo. In het noorden naar Den Helder, Alkmaar en Enkhuizen. Is er ook al iets bekend welke dan wat gaat rijden? Maastricht- Den Helder, Heerlen- Enkhuizen en Venlo-Alkmaar of hoe gaan ze dit doen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.