Structuurwijziging ProRail mag verbeteringen niet belemmeren

Het kabinet heeft in al haar wijsheid besloten om van ProRail een publieke organisatie te maken. Het is de vraag of het een goede keuze is om het roer opnieuw om te gooien bij een organisatie waar de afgelopen jaren reeds diverse veranderingen in gang zijn gezet. Maar nog belangrijker is dat de spoorbeheerder de ruimte krijgt om de reeds ingezette verbetermaatregelen tot een goed einde te brengen. Denk aan: de integratie van Keyrail die nog niet naar tevredenheid is afgerond, de verbetering van de PGO-contractvorm en de nieuwe topstructuur onder leiding van frisse wind president-directeur Pier Eringa.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Structuurwijziging ProRail mag verbeteringen niet belemmeren”

Fred Verhaaren|04.05.16|13:48

Een uitstekende analyse. Er is de afgelopen 10 jaar bij ProRail al veel te veel energie en tijd verspild aan wijzigngen van de hoofdstructuur. Het continu over de schouder meekijken van de politiek en de media put het management van ProRail uit en doet het verstarren in korte termijn (paniek-)acties en in “vooral geen fouten maken” gedrag. De vraag is dan ook of een publieke organisatie hier verbetering in gaat brengen. Ik denk het niet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Structuurwijziging ProRail mag verbeteringen niet belemmeren | SpoorPro.nl

Structuurwijziging ProRail mag verbeteringen niet belemmeren

Het kabinet heeft in al haar wijsheid besloten om van ProRail een publieke organisatie te maken. Het is de vraag of het een goede keuze is om het roer opnieuw om te gooien bij een organisatie waar de afgelopen jaren reeds diverse veranderingen in gang zijn gezet. Maar nog belangrijker is dat de spoorbeheerder de ruimte krijgt om de reeds ingezette verbetermaatregelen tot een goed einde te brengen. Denk aan: de integratie van Keyrail die nog niet naar tevredenheid is afgerond, de verbetering van de PGO-contractvorm en de nieuwe topstructuur onder leiding van frisse wind president-directeur Pier Eringa.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Structuurwijziging ProRail mag verbeteringen niet belemmeren”

Fred Verhaaren|04.05.16|13:48

Een uitstekende analyse. Er is de afgelopen 10 jaar bij ProRail al veel te veel energie en tijd verspild aan wijzigngen van de hoofdstructuur. Het continu over de schouder meekijken van de politiek en de media put het management van ProRail uit en doet het verstarren in korte termijn (paniek-)acties en in “vooral geen fouten maken” gedrag. De vraag is dan ook of een publieke organisatie hier verbetering in gaat brengen. Ik denk het niet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.