Trein Renfe bij Castellbisbal in Spanje

Alstom en Bombardier installeren beveiliging op Spaanse spoorlijn

Flickr: eldelinux, commercial use allowed

Alstom en Bombardier hebben een gezamelijk opdracht gegund gekregen voor het beveiligen van een 56 kilometer lange spoorverbinding bij de spaanse stad Barcelona. Daarbij wordt de spoorlijn uitgerust met ERTMS en met interlocking. Het consortium voert de opdracht met een waarde van zo’n 73 miljoen euro uit in opdracht van spoorbeheerder Adif.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Alstom en Bombardier installeren beveiliging op Spaanse spoorlijn”

Arco Sierts|25.02.16|14:29

Beter gezegd: Alstom levert het ERTMS-deel en Bombardier de infrazijdige veiligheidslogica (NL: blokbeveiliging = Engels: Interlocking).
Dit laatste is *GEEN* onderdeel van het ERTMS.

Het systeem ERTMS houdt zich bezig met 1) interoperabele communicatie tussen infra en railvoertuig, met 2) treinzijdige signalering, en met 3) treinzijdige veiligheidslogica. Oftewel met hetgeen wat in Nederland ‘seingeving’, ’treincommunicatie’ en ’treinbeinvloeding’ wordt genoemd

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Alstom en Bombardier installeren beveiliging op Spaanse spoorlijn | SpoorPro.nl
Trein Renfe bij Castellbisbal in Spanje

Alstom en Bombardier installeren beveiliging op Spaanse spoorlijn

Flickr: eldelinux, commercial use allowed

Alstom en Bombardier hebben een gezamelijk opdracht gegund gekregen voor het beveiligen van een 56 kilometer lange spoorverbinding bij de spaanse stad Barcelona. Daarbij wordt de spoorlijn uitgerust met ERTMS en met interlocking. Het consortium voert de opdracht met een waarde van zo’n 73 miljoen euro uit in opdracht van spoorbeheerder Adif.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Alstom en Bombardier installeren beveiliging op Spaanse spoorlijn”

Arco Sierts|25.02.16|14:29

Beter gezegd: Alstom levert het ERTMS-deel en Bombardier de infrazijdige veiligheidslogica (NL: blokbeveiliging = Engels: Interlocking).
Dit laatste is *GEEN* onderdeel van het ERTMS.

Het systeem ERTMS houdt zich bezig met 1) interoperabele communicatie tussen infra en railvoertuig, met 2) treinzijdige signalering, en met 3) treinzijdige veiligheidslogica. Oftewel met hetgeen wat in Nederland ‘seingeving’, ’treincommunicatie’ en ’treinbeinvloeding’ wordt genoemd

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.